پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

مستعان: پولادگر باید پاسخگوی تصمیماتش باشد / دولت از تکواندو حمایت‌های لازم را نکرد که نتیجه‌اش ناکامی شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مستعان: پولادگر باید پاسخگوی تصمیماتش باشد / دولت از تکواندو حمایت‌های لازم را نکرد که نتیجه‌اش ناکامی شد

تکواندوکار سابق کشورمان گفت: دلیل موفقیت ما در تکواندو توجه به مربیان پایه بود که از کودکی یک تکواندوکار تا المپیکی شدن او همراهش بودند اما الان به‌دلیل نبود بودجه از این مربیان حمایت نمی‌شود. این‌که فدراسیون بودجه ندارد تقصیر کیست؟ کسی جز دولت؟

هادی مستعان، تکواندوکار اسبق کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص نتایج کسب شده در المپیک توکیو اظهار داشت: این نتایج قابل پیش بینی بود و کارشناسانی که مدت‌ها عملکرد تکواندوکارها را زیر نظر داشتند، توقعی جز همین نتایج نداشتند. البته امید بود با قرعه خوب، میرهاشم حسینی بتواند یک برنز را بدست آورد که متاسفانه با بدشانسی مواجه شد. ناهید کیانی هم به دلیل رنکینگ پایین در همان ابتدای کار به حریف قدرتمندی مثل کیمیا علیزاده برخورد کرد.

مستعان درمورد انتخاب‌های عجیب پولادگر در فدراسیون تکواندو گفت: وظیفه یک رییس فدراسیون انتخاب بهترین نفرات برای ارکان فدراسیونش بوده و این انتخاب‌ها که یک مجری مدیر تیم‌های ملی شود تصمیم پولادگر بوده و او باید درباره تصمیماتش پاسخگو باشد. وی درمورد مشکلات فنی و روحی تکواندوکاران ایران تصریح کرد: من در رقابت‌های آسیایی همراه این بچه‌ها بودم. این مشکلات یک بحث خیلی عظیم دارد و با چند خط صحبت نمی‌توان به نتیحه‌ای رسید. اکثر این بچه‌ها در آن مسابقات کرونا گرفتند و این اتفاق بر عملکرد آن‌ها تاثیر گذار بود. کرونا باعث فرار از مسئولیت‌ها شد و این نتایج بد رقم خورد. ما تکواندوکاران زیادی در رده‌های سنی پایین‌تر داریم که باید از آنان استفاده شود. او درمورد کمک نگرفتن از بزرگان تکواندو تصریح کرد: به جای استفاده از پتانسیل جوانان و تجربه کارشناسان، یک شخص آمد و یک جلسه برگزار کرد و پیشکسوتان تکواندو را به‌صورت سلیقه‌ای دعوت کرد که بیایید درمورد مشکلات تکواندو صحبت کنیم. چرا 4 سال پیش این جلسات برگزار نشد؟ چرا بزرگانی مثل کرمی و باقری معتمد باید از تکواندوی ایران فراری باشند؟ چرا با هادی ساعی جوری برخورد می‌شود که بگوید دیگر نمی‌خواهم به تکواندو بیایم؟ ما تکواندوکاران این همه خون دل خوردیم که در نهایت این‌گونه با ما برخورد شود؟ وی ادامه داد: باید درباره این مشکلات بحث شود و راهکار یافت نه این‌که با این نحوه برخورد بحث و جدل ساخت و از مسئولیت‌ها شانه خالی کرد. باید همین امروز کمیته‌ای تشکیل داد و برای مدال المپیک آن‌هم نه برای 4 سال دیگر بلکه برای 8 سال دیگر با وجود ویرانه فعلی تکواندو، برنامه ریخت. مستعان درمورد مدیریت پولادگر در فدراسیون گفت: کسی که مدیریت یک سیستم را برعهده دارد مسئول همه چیز آن است و نمی‌تواند از مسئولیت‌هایش فرار کند. این‌که پولادگر گفته مقصر اوست خوب بود اما کافی نیست و باید تغییرات انجام دهیم. اگر قرار بر تغییر باشد باید سریع‌تر تغییرات صورت بگیرد تا بازهم عقب نیفتیم. دارنده مدال برنز تکواندو قهرمانی آسیا درمورد عدم حمایت دولت از تکواندو اذعان داشت: دلیل موفقیت ما در تکواندو توجه به مربیان پایه بود که از کودکی یک تکواندو کار تا المپیکی شدن او همراهش بودند اما الان به‌دلیل نبود بودجه از این مربیان حمایت نمی‌شود. این‌که فدراسیون بودجه ندارد تقصیر کیست؟ کسی جز دولت؟ وی افزود: قطعا حمایت‌های لازم از سوی دولت صورت نگرفته. مثلا علیرضا دبیر که رییس فدراسیون ورزش اول کشور است می‌گوید با این بودجه ما در مسابقات آسیایی هم نتیجه نمی‌گیریم. حال تصور کنید اوضاع و احوال تکواندو چگونه بوده. مستعان درمورد عدم توازن بودجه بین فوتبال و سایر ورزش‌ها گفت: این مسئله امری عادی در جهان امروز بوده چون فوتبال تبدیل به یک صنعت شده. ما نمی‌توانیم به فوتبال نزدیک شویم مگر با حمایت دولت. فوتبال با حمایت دولت‌ها به این جایگاه رسیده. ما که مدعی داشتن اولین لیگ تکواندو جهانیم شایسته حمایت‌های بیشتری نیز هستیم. تکواندوکار سابق کشورمان در انتها درمورد وزیر جدید ورزش و جوانان اذعان داشت: دولت جدید باید با حمایت‌های کافی به ورزش پول تزریق کند. سجادی خودش یک ورزشکار و رکورددار بوده و دانش کافی را برای اداره ورزش کشور دارد. او باید بداند که تا وقتی پول وارد ورزش نشود خبری از موفقیت و مدال نیست، دنیا درحال سرمایه گذاری روز به روز بوده و ما دست روی دست گذاشتیم. انتهای پیام /