شنبه 1 اردیبهشت 1403

مسوولان گلستان: راه شهید فخری‌زاده با استقامت و ایثار ادامه دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسوولان گلستان: راه شهید فخری‌زاده با استقامت و ایثار ادامه دارد

گرگان - ایرنا - مسوولان استان گلستان با محکوم کردن ترور محسن فخری‌زاده دانشمند و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، تاکید کردند که جوانان توانمند ایران، پرچم عزت بخش شهیدان علم و فضیلت را بر بام اندیشه خویش به اهتزاز درآورده و راه پرافتخار آنان را با استقامت و ایثار ادامه خواهند داد.

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در پیامی گفت: بار دیگر دست پلید مدعیان دموکراسی و حقوق بشر با ترور دانشمند هسته‌ای از آستین شوم مزدوران خود فروخته در اوج عجز و ناتوانی بیرون آمد و وحشت مستکبران را از عزت و سربلندی ایران اسلامی آشکار گردانید.

در پیام نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اسلامی آمده است: جوانان توانمند ایران، پرچم عزت بخش شهیدان علم و فضیلت را بر بام اندیشه خویش به اهتزاز درآورده و راه پر افتخار آنان را با استقامت و ایثار ادامه خواهند داد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان هم در پی ترور و شهادت دانشمند صنعت دفاعی کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترور بزدلانه و وقیحانه شهید محسن فخری‌زاده بار دیگر نشان داد که استکبار جهانی هرگز با جمهوری اسلامی ایران صداقت ندارد.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان نیز گفت: شهادت دکتر فخری زاده به دست ایادی نشانه ذلت و زبونی دشمنان است.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گلستان نیز با صدور بیانه ای نوشت: ما دانش آموزان نسل چهارم انقلاب، می‌دانیم این جان های فدا شده، هموارکننده مسیر تشکیل حکومت مهدوی هستند.

نوید ثنائی سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان گلستان نیز در پیام خود به مناسبت شهادت محسن فخری زاده دانشمند صنعت دفاعی ایران نوشت: دشمنان بدانند که با ترور یکی از ثمرات شجره طیبه انقلاب اسلامی نخواهند توانست مانع رشد و بالندگی فرزندان این مرز و بوم شوند چرا که رویش و زایش این گلستان پایان ناپذیر است و به یاری خدا هزاران گل دیگر از این بوستان خواهد رویید.

رضا آریان پور نماینده مردم گالیکش و مینودشت در مجلس شورای اسلامی نیز در پیام خود نوشت: دشمنان بدانند که با شهادت فرزندان این ملت، درخت انقلاب و بیداری ملت های مظلوم جهان آبیاری خواهد شد و روی هر شاخه آن جوانان شهادت طلب و انقلابی بی‌شمار به ثمر خواهد نشست.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه - هفتم آذرماه - با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و سپس یک خودرو نیسان در 15 متری وی منفجر شد.

در اثر این تیراندازی و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

*س_برچسب‌ها_س*