چهارشنبه 18 مهر 1403

مسیر ارتباطی درام - نوکیان هنوز بازگشایی نشده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسیر ارتباطی درام - نوکیان هنوز بازگشایی نشده است

زنجان - ایرنا - معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: مسیر ارتباطی درام - نوکیان واقع در شهرستان طارم که به علت ریزش سنگ از 2 روز گذشته بسته شده است، هنوز بازگشایی نشده و عملیات ادامه دارد.

جواد یوسفی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راهدران برای بازگشایی این مسیر ارتباطی تلاش می کنند اما بزرگی برخی سنگ ها موجب شده است تا عملیات جابجایی و پاکسازی جاده با کندی مواجه شود.

وی اظهار داشت: دوشنبه شب و صبح سه شنبه، ریزش سنگ موجب بسته شدن این مسیر ارتباطی شد که این ریزش نیز به دنبال بارندگی های اخیر و همچنین سست شدن خاک و رانش زمین، اتفاق افتاده است و طی 2 روز آتی بازگشایی خواهد شد.

یوسفی افزود: برای جابجایی سنگ های بزرگ که صبح سه شنبه ریزش کرده اند، نیاز به لودر و بولدوزر است که این خودروهای سنگین نیز در دست تعمیر هستند که به محض تمام شدن کار تعمیرات به محل حادثه اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: تردد خودرویی در این مسیر ارتباطی کمتر است اما از رانندگان عبوری انتظار می رود از ترددهای غیر ضرور اجتناب کنند و در صورت ضرورت نیز نکات ایمنی را به دقت رعایت کنند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان طارم نیز گفت: راهداران حاضر در محل حادثه، برای بازگشایی این مسیر اقدام کرده اند اما پاکسازی کامل هنوز صورت نگرفته است.

حمیدرضا نجفی با بیان اینکه جابجایی سنگ‌ها زمانبر بوده و نیاز به وجود لودر و بولدوزر است که یک خودروی سنگین این اداره نیز بنا به ضرورت به خاطر وقوع سیل در روستای ارشت این شهرستان به محل اعزام شده است، افزود: در حال حاضر تردد خودروها در این مسیر برقرار است و تیم عملیاتی در اولین فرصت نسبت به جابجایی سنگ های بزرگ اقدام خواهد کرد.

وی، طول مسیر مسدود شده را قریب 10 متر اعلام کرد و اظهار داشت: به علت بارش های اخیر، در برخی مسیرهای ارتباطی این شهرستان ریزش خاک و سنگ وجود دارد که راهداران پس از اطلاع از موضوع، بلافاصله وارد عمل شده و نسبت به پاکسازی مسیر اقدام می کنند.

شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استان های قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.

*س_برچسب‌ها_س*