شنبه 7 مهر 1403

مشکل آب شرب ویژه‌نان گیلانغرب ناشی از فرسودگی خط انتقال است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشکل آب شرب ویژه‌نان گیلانغرب ناشی از فرسودگی خط انتقال است

قصرشیرین - ایرنا - مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: مشکل کمبود آب دهستان «ویژه‌نان» شهرستان گیلانغرب ناشی از فرسودگی لوله‌های خط انتقال آب است که برای رفع این مشکل باید خطوط مسیر اصلاح و تعویض شود.

علیرضا کاکاوند روز سه شنبه در جلسه بررسی مسایل حوزه آب و فاضلاب شهرستان گیلانغرب با عذرخواهی از مشکلات ایجاد شده برای اهالی تعدادی از روستاهای ویژه‌نان برای کمبود آب، افزود: تعدادی از روستاهای مسیر مجتمع آب آشامیدنی این دهستان در تامین آب شرب با مشکل مواجه هستند.

وی اظهار داشت: بخشی از خطوط مسیر نیاز به اصلاح و تعویض دارد و در برخی از نقاط نیز خطوط دچار انسداد شده که ناشی از رسوبات سال های گذشته است.

مدیرعامل شبکه آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: مشکلی از نظر منابع آبی برای تامین آب این دهستان نداریم اما عمده خطوط آبرسانی به لحاظ قدمت بیش از 30 سال، فرسوده هستند و این شبکه ها نیاز به اصلاح دارند.

کاکاوند ادامه داد: در برخی روستاها هم باتوجه به پرداخت نشدن اعتبار به پیمانکاران، پروژه تعطیل شده بود که طی هفته آینده تامین مالی صورت می گیرد و ظرف 10 روز آینده این پروژه ها فعال خواهد شد.

او اضافه کرد: امید است مشکل مجتمع ویژه نان امسال به صورت اساسی حل شود ضمن اینکه ظرف مدت 10 روز تا یک ماه آینده عمده این پروژه ها نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه درخصوص آبرسانی به روستای بانمیدان در دهستان چله هم گفت: این پروژه تا یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

کاکاوند، از تامین اعتبار برای رفع مشکلات شبکه فاضلاب روستای گورسفید نیز خبر داد.

وی همچنین در خصوص شبکه فاضلاب شهر سرمست اظهارداشت: طول این شبکه یک کیلومتر است که به زودی تکمیل و شبکه فاضلاب شهر سرمست نیز امسال به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل شبکه فاضلاب استان کرمانشاه بااشاره به ضرورت بازسازی شبکه‌های آب شرب برخی از شهرک های اقماری شهر گیلانغرب، اظهارداشت: ردیف اعتباری فاضلاب شهر گیلانغرب سال های گذشته حذف شده که با توجه به اضافه شدن شهرک های جدید به شهر پیگیر برقراری ردیف اعتباری از طریق وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه هستیم.

او ادامه داد: در خصوص تامین آب شرب شهر گیلانغرب نیز با توجه به حفر سه حلقه چاه توسط آب منطقه ای در جهت بهره وری بهتر و وارد مدار کردن این چاه ها پیگیر تحقق خواسته هستیم.

فرماندار گیلانغرب هم از مردم روستاهای چم سورک و مورت ویژه نان بابت مشکل کمبود آب شرب آن ها عذرخواهی کرد.

کوروش محمودیان گفت: به دنبال حل مشکل به صورت اساسی هستیم و تلاش می‌کنیم با تعویض خطوط دارای مشکل حداقل خواسته مردم تا اصلاح خطوط به صورت اساسی در اسرع وقت محقق شود.

وی اظهار داشت: طبیعی است اصلاح و تعمیرات خطوط رونده، آبرسانی را با مشکل مواجه نماید اما در طول مدت اصلاح شبکه آب مورد نیاز اهالی به صورت سیار تامین خواهد شد و تلاش می شود اهداف پیش بینی شده در کمترین زمان ممکن تحقق یابد.

تعدادی از روستاهای دهستان ویژه نان گیلانغرب از ابتدای ماه جاری با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه شده اند.

شهرستان گیلانغرب 18 هزار و 292 مشترک آب و فاضلاب شهری و روستایی دارد.

این شهرستان در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*