چهارشنبه 18 مهر 1403

مشکل 23 واحد تملیکی توسط بانک‌های کرمانشاه حل شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشکل 23 واحد تملیکی توسط بانک‌های کرمانشاه حل شد

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، حفظ و احیا واحدهای تولیدی استان را یکی از اولویت‌ها عنوان کرد و گفت: مشکل 23 واحد تولیدی تملیکی توسط بانک‌ها در استان حل شده است.

روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز پنجشنبه به نقل از هدایت حاتمی اعلام کرد: راهبرد اصلی تیم اقتصادی استان در سال گذشته حفظ واحدهای موجود و احیای واحدهای تولیدی راکد بود و دستاوردهای مهمی نیز حاصل شد.

وی رفع مشکل 23 واحد تولیدی تملیکی توسط بانکها را کاری بسیار مهم در راستای حمایت از تولیدکنندگان واحیای واحدهای راکد ذکر کرد و اظهارداشت: براساس ارزیابی صورت گرفته میزان اثربخشی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بسیار مطلوب بوده و علاوه بر کسب رتبه برتر در کشور با احیای 193 واحد راکد در سال گذشته، 75 درصد مصوبات نیز برای حل مشکلات تولیدکنندگان اجرایی شده است.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود برای رفع موانع تولید استفاده خواهیم کرد ولی وظیفه همه ما تمکین از قانون است و در چارچوب مقررات فعالیت خواهیم کرد.

حاتمی، وجود فضای مناسب کسب و کار را برای جذب سرمایه بسیار مهم و ضروری دانست و اظهار داشت: در موضوع بهبود فضای کسب و کار باید فضاسازی مطلوب از جریان های مثبت برای توسعه منطقه شکل گیرد و نباید از یک مشکل کوچک فضای منفی بزرگی ایجاد کرد.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه کاهش نرخ بیکاری، بهبود رتبه کسب و کار، کاهش نرخ تورم و افزایش سرمایه گذاری را نتیجه تلاش مضاعف و همت والای مردم و مسوولین برای توسعه استان دانست و بیان داشت: تقاضا دارم با وجود بهبود شاخص های کمی و کیفی توسعه استان، نباید با گزارش های کذب قضاوت های مردم را منفی و تصویر کرمانشاه را مثبت نشان ندهیم.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت در پایان سال گذشته 15.7 درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.

طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه» نرخ بیکاری این استان در سال 98 باید سه درصد، در سال 99، 2 درصد و در سال 1400 یک درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در سال 98 محقق شده اما اکنون باید منتظر ادامه این کاهش در پایان امسال و سال آینده باشیم.

بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان 394 هزار نفر و آمار بیکاران آن 132 هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان دانش آموخته دانشگاهی هستند.

اکنون هزار و 27 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 38 هزار و 499 میلیارد ریال در استان وجود دارد که 30 هزار و 284 نفر در آنها مشغول به کار هستند.

*س_برچسب‌ها_س*