دوشنبه 16 مهر 1403

معاون استاندار خراسان شمالی: مدارس خشتی در استان برچیده شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون استاندار خراسان شمالی: مدارس خشتی در استان برچیده شد

بجنورد - ایرنا - معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: برچیدن مدارس خشتی و بخاری‌های نفتی از سطح مدارس و اجرای طرح ارتقای سطح سواد از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در 2 سال اخیر است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، احمد برادران روز یکشنبه در آیین زنگ سپاس و آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: در هشت سال گذشته اقدامات مناسبی در زیرساخت های ارتباطی، اینترنتی و پهنای باند حوزه آموزش و پرورش انجام شده است و امروز شاهد موفقیت معلمان از طریق شبکه شاد در ایام شیوع کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه امروز نظام تعلیم و تربیت در کشور ما تحت تاثیر کنکور قرار دارد، افزود: تولید منابع و محتواهای آموزشی باید در راستای اهداف نظام تعلیم و تربیت باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان شالی تصریح کرد: امروز نظام تعلیم و تربیت در سراسر جهان تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته است و معلمان و کادر آموزشی کشورمان با تلاش و همت خود با تولید محتواهای آموزشی لازم به یکی از سرآمدان این حوزه در دنیا تبدیل شده اند.

وی با اشاره به توجهات ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به امر آموزش و پرورش در 42 سال‌گذشته، بیان کرد: آموزش و پرورش یک نهاد اجتماعی با کارکردهای مختلف آشکار و پنهان در حوزه تربیت، مذهب و مهارت های زندگی است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی کوتاهی در آموزش و پرورش را غفلت از آینده کشور دانست و گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم در نظام تعلیم و تربیت به مدت 12 سال برای ورود به جامعه آموزش می بینند و این آموزش مستمر از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

وی متمرکز بودن سیستم آموزشی را از مهم‌ترین مسائل نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: باید با تعیین اهداف آموزشی مشخص این تمرکزها کمتر و به موضوع مدرسه محوری و مدیریت آموزشگاهی توجه بیشتری شود و اختیارات بیشتری به مسئولان آموزشی منطقه داده شود.

زنگ سپاس از معلمان خراسان شمالی همزمان با آغاز گرامیداشت هفته معلم با حضور احمد برادران معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی و محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در دبیرستان خیرساز مصلی نژاد شهرستان بجنورد نواخته شد.

در استان خراسان شمالی 2 هزار و 12 آموزشگاه با هشت هزار و 645 کلاس درس و 180 هزار و 238 دانش آموز وجود دارند که 15 هزار و 766 نیروی آموزش و پرورش ارائه خدمات به این دانش آموزان هستند.

12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در جمهوری اسلامی در تاریخ ایران به نام روز معلم نامگذاری شده است و متناسب با این نامگذاری از فرهنگیان و معلمان آموزش و پرورش تجلیل و قدردانی می شود.

*س_برچسب‌ها_س*