دوشنبه 16 مهر 1403

معاون سپاه امام رضا (ع): بسیج برای خدمت ایجاد شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون سپاه امام رضا (ع): بسیج برای خدمت ایجاد شده است

مشهد - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: بسیج برای خدمت ایجاد شده و کارش خدمت کردن به مردم و جامعه و فداکاری و ایثارگری است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی اکبر افراسیابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شعار امسال هفته بسیج با عنوان "بسیج، پیشرو خدمت و امیدآفرینی" با توجه به نیاز کشور و بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب تدوین شده است.

وی ادامه داد: بسیج به طور قطع می‌تواند در هر عرصه‌ای امیدآفرینی و مردم را به نظام و انقلاب امیدوار کند و هر چه بیشتر در باز کردن گره‌ها و مشکلات گام بردارد موثرتر می‌شود. حل مشکلات، جزء معروفات و خوبی‌هاست و اختصاص به زمان خاصی ندارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: در گذشته هم حل مشکلات مردم جزء ارزش‌های جامعه بوده و بسیج نیز نماد ارزشهاست و هر چه بسیج در خدمت و امیدآفرینی بیشتر باشد به طور قطع بیشتر به آینده سازی کمک می‌کند.

افراسیابی افزود: بسیج همچنین در موضوع کرونا و برقراری سلامت جامعه نقش آفرین اصلی است مثلا در طرح شهید سلیمانی با عنوان "مسجد، سنگر سلامت" کار اجرایی با بسیجیان است و از زمان شیوع کرونا بسیج جامعه پزشکی در کنار دیگر دستگاهها کارهای قابل توجه بسیاری انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: در طرح شهید سلیمانی که در عرصه معیشت و درمان است بسیج به معنی واقعی به مردم خدمتگزاری می‌کند و به افراد گرفتار، خدمات درمانی و معیشتی و مراقبتی می‌دهد تا در خانه بمانند و با کمک یکدیگر زنجیره ویروس منحوس کرونا را قطع و شیب ابتلای به آن را نزولی کنند.

او اضافه کرد: این طرح با همکاری سپاه و بسیج، دانشگاههای علوم پزشکی خراسان رضوی و مرکز رسیدگی به امور مساجد از 20 آبان ماه امسال در استان آغاز شد.

بسیج مستضعفان با فرمان امام خمینی (ره) پنجم آذر ماه 1358 تشکیل شد. به همین مناسبت روزهای 30 آبان تا ششم آذر ماه "هفته بسیج" نامگذاری شده است.

یک میلیون و 700 هزار بسیجی در قالب 38 ناحیه مقاومت و افزون بر پنج هزار پایگاه مقاومت بسیج در استان خراسان رضوی سازماندهی شده و فعالیت دارند. از این تعداد یک میلیون و 181 هزار نفر بسیجی عادی، 499 هزار نفر بسیجی فعال و بقیه بسیجی کادر محسوب می‌شوند.

همچنین 23 هزار حلقه صالحین بسیج محلات و دانش‌آموزی در نواحی و پایگاه‌های مقاومت بسیج استان 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*