شنبه 29 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری مهر

آموزشی خبرگزاری مهر

نتایج اولیه دعوت به مصاحبه دوره بدون آزمون دکتری تخصصی (ویژه استعدادهای درخشان) سال 1401 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

سرپرست دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی از جذب دانشجوی خارجی توسط این دانشگاه خبر داد.

معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: شورای عالی فضای مجازی طی این سالها توانسته خلأهای حوزه فضای مجازی را به خوبی شناسایی و برای آنها سندنویسی کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در بسیاری از موارد، ایجاد آموزشکده‌های فنی به بهترین وجه نیاز استان‌ها را پاسخ می‌دهد و نیازی به دانشگاه بزرگ نیست.

تبریز - وزیر علوم با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش عالی باید قانونی انجام گیرد، گفت: در بسیاری از موارد، ایجاد آموزشکده‌های فنی به بهترین وجه نیاز استان‌ها را پاسخ می‌دهد.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: بر اساس آمار مراجعه به مراکز مشاوره دانشگاه‌ها در سال‌های گذشته، اطلس خدمات مورد نیاز مشاوره دانشجویی در کشور تهیه می‌شود.

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: پژوهش به اندازه کافی هست، فقط زبان مشترکی با مدیران اجرایی ندارد، لذا از این پس پژوهش‌های دانشگاهی با زبان مدیران اجرایی مطرح می شود.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید در زمینه فناوری ها نو سرمایه گذاری و متناسب با اکوسیستم محلی و ناحیه‌ای حرکت کند.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم گفت: این وزارتخانه از انتقال فناوری به کشورهای همسایه و همچنین از کشورهای پیشرفته به داخل حمایت می‌کند.

جزئیات آزمون دوره آموزش عالی بهداشت عمومی (MPH) اعلام شد و داوطلبان می توانند از 29 خرداد تا 4 تیرماه 1401 در این آزمون ثبت نام کنند.

کتاب صوتی «خط امام، مروری اجمالی بر اندیشه های بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)» توسط بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها، منتشر شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: دانشگاه‌ها موظفند ستاد اجرایی کارگروه قانون حمایت از خانواده را تشکیل داده و گزارش‌های آن را به صندوق رفاه ارائه دهند.

معاونت دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد دانشجویان تا نیمه تیرماه نسبت به تخلیه خوابگاه اقدام کنند.

قم - آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با پاپ در واتیکان دیدار و گفتگو کرد.

مدیر شبکه آزمایشگاه های علمی ایران، طرح شبکه توسعه استانی پژوهش و فناوری (شتاپ) را تشریح کرد و ساماندهی مسائل پژوهشی مناطق و دسترسی عادلانه به امکانات علمی را از اهداف این طرح برشمرد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: همراهی استادان، کارکنان و دانشجویان در برخورد با مصرف دخانیات به همراه افزایش قانون‌مداری و مشارکت برای فرهنگ‌سازی ضروری است.