جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

تهران - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران قطعه بندی مرغ را تخلف دانست و گفت: در بحث تأمین مرغ مشکلی وجود ندارد و در روز گذشته در سطح تهران به مقدار یک هزار و 287 تُن مرغ توزیع شد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: تغییر قیمت به معنای گران شدن محصول نیست زیرا گرانی هنگامی است که کالایی بیش از ارزش واقعی باشد.

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو از افتتاح طرح جهاد آبرسانی در 174 روستای خوزستان همزمان با سفر رئیس جمهور خبر داد.

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز 6 اردیبهشت ماه 1402 اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به 31 میلیون و 596 هزار تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم 7 میلیون و 86 هزار تومان است.

اهواز - مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان، برنامه‌های مد نظر برای دور دوم رئیس جمهور و هیئت وزیران به این استان را تشریح کرد.

وزیر نیرو با ابلاغ دستورالعملی مبنی برخرید و تعویض تجهیزات سرمایشی کم مصرف مورد نیاز و ممنوعیت استفاده از لوازم پرمصرف، برنامه‌های مدیریت مصرف برق سال 1402 را از مجموعه وزارت نیرو آغاز کرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: میدان‌های نفتی آزادگان شمالی و یادآوران تأمین‌کننده خوراک گام نخست طرح پالایش گاز هویزه خلیج فارس (ان‌جی‌ال 3200) خواهند بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری از راه‌اندازی طرح افزایش 20 هزار بشکه‌ای ظرفیت واحد فرآورش نفت میدان رامشیر و رسیدن آن به رقم 75 هزار بشکه در روز خبر داد.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو از امکان برداشت وجه برای همه متقاضیان خرید خودرو خبر داد و گفت: حتی برای خودروهایی که این هفته تحویل داده می‌شود هم امکان برداشت وجه وجود دارد.

تربت حیدریه مدیرعامل شرکت آبفای تربت حیدریه از اجرای 8 پروژه بزرگ در حوزه آب این شهرستان خبر داد.

خلیلی گفت: از این پس شرکت‌های اکتشاف و تولید صاحب صلاحیت امکان دریافت پروانه فعالیت در صنعت نفت را دارند و این فرآیند در کمتر از یک سال انجام می شود.

تغییرات نرخ‌های پیشنهادی صرافی‌ها و مرکز مبادله ارز و طلا برای خرید دلار نقدی نشان می‌دهد، طی دو روز گذشته نرخ خرید دلار در صرافی‌ها کمتر از نرخ خرید دلار در مرکز مبادله ارز و طلا بوده است.

‌تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی 12 ماهه سال 1401 مبلغ 44.485/3 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 13.863/6 هزار میلیارد ریال معادل 45.3 درصد افزایش داشته است.

فهرست خودروهای جایگزین در سامانه یکپارچه اعلام شد؛ متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه خودرو اولویت خودرویی که برای 1403 اعلام شده را تغییر دهند.

سخنگوی وزارت صمت گفت: متقاضیانی که برای تغییر خودروی انتخابی به اشتباه گزینه «انصراف» را زده اند، دوباره به سامانه فروش باز می‌گردند تا بتوانند خودوری خود را تغییر دهند.

گرگان - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اجرای ناقص قوانین که منجر به افزایش چند برابری قیمت تمام شده مسکن شده است، گفت: باید نرخ قراردادهای قانون جهش تولید مسکن بازنگری شود.