یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

خریداران و فروشندگان سهام در بورس، در مجموع به ترتیب در 131 و 72 نماد به صف نشستند.

مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: هویت صنعت خودرو ناشی از تغییرات سیاست کلان دولت‌ها دائما دستخوش تغییر بوده و این صنعت هرگز نتوانسته به هویت و چشم‌اندازی واحد برای یک دوره بلندمدت دست یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش‌های سیل‌آسا در 10 استان کشور خبر داد و گفت: در پی این بارش‌های سنگین، احتمال طغیان رودخانه‌ها و خسارت به کشاورزان دور از انتظار نیست.

شامخ مدیران خرید کل اقتصاد برای مرداد معادل 47.4 برآورد شده است که حاکی از رکود برای چهارمین ماه پیاپی است.

نتایج قرعه‌کشی ایران‌خودرو در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، امروز 25 شهریور اعلام می‌شود.

مصوبات یکصد و بیست و چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ابلاغ شد.

یک کارشناس حقوق در حوزه مسکن گفت: با توجه به اینکه هم‌اکنون مسکن در بازار به عنوان یک کالای سرمایه‌ای شناخته می‌شود، در آینده نزدیک احتمال افزایش مجدد قیمت ملک وجود دارد.

قانون تجارت با بیش از هزار ماده، به‌جای اصلاح، به‌صورت یک‌باره و کلی در حال تغییر است. تغییر یک‌باره و کلی هر قانونی می‌تواند ریسک‌های زیادی به همراه داشته باشد.

شاهرود - برخی کارشناسان عقیده دارند که با انتقال آب از کالپوش به شاهرود، بخش بزرگی از بحران کم آبی در این شهرستان رفع خواهد شد.

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر دریافت ارز برای واردات ماشین‌آلات گروه شرکت‌های دبش، دفتر وزیر صمت دولت سیزدهم اعلام کرد که فاطمی امین هیچ نقشی در پرداخت ارز به شرکت‌های گروه دبش نداشته است.

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی گفت: بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان فرار مالیاتی در بخش معدن شناسایی و برگ تشخیص مالیات مربوطه صادر شده است.

ششمین همایش نیروگاه‌های تجدیدپذیر ایران به عنوان بزرگترین گردهمایی فعالان حوزه تجدیدپذیر کشور با هدف بررسی آخرین تحولات سرمایه گذاری در صنعت تجدیدپذیرها برگزار می‌شود.

بانک‌هایی که در واقع موسساتی بودند که در قالب‌های مختلف بدون وحدت نظارت بانک مرکزی در سال‌های 57 تا 83 ایجاد شدند، یکی از عوامل ناترازی امروز نظام بانکی هستند.

رئیس سازمان چای کشور از تولید 25 هزار و 856 تن چای خشک تاکنون در کشور خبر داد.

بانک مرکزی تمهیدات جایگزینی چک تضمین شده را به‌جای چک رمزدار به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

در سال 1402 سازمان هدفمندی 491 هزار میلیارد تومان از محل منابع مصوب قانونی دریافت کرده و 614 هزار میلیارد تومان پرداختی داشته که اختلاف عملکرد نقدی و مصارف، معادل 123 هزار میلیارد تومان است.