یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

ارزش معاملات برق شرکت‌های توزیع نیروی برق در بورس انرژی روز چهارشنبه 21 شهریور ماه 1403 نسبت به روز کاری قبل، 133 درصد افزایش یافت.

بانک مرکزی از ابتدای سال تا 24 شهریور ماه امسال 31 میلیارد و 643 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

بزرگترین مجتمع بسته‌بندی، سردخانه‌ای و کارخانه کنسرو ماهی کشور در نوار جنوبی و در منطقه ویژه مکران به بهره‌برداری رسید.

رئیس موسسه تحقیقات آب کشور از ایجاد «مرکز رشد مشترک تخصصی آب و فاضلاب» در پی همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران و موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو خبر داد.

در ششمین نشست از سلسله نشست‌های شورای سیاست‌گذاری، ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه حمل و نقلی وزارت راه در بخش حمل و نقل، آیین‌نامه برنامه هفتم پیشرفت بررسی شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی نیروگاه‌های ایران گفت: اگر وضعیت فعلی ادامه داشته باشد میزان ناترازی برق در تابستان 1404 حداقل به 26 هزار مگاوات می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در دیدار با مدیران سازمان منطقه ویژه پارس گفت: برنامه های این سازمان را می‌توان به‌عنوان الگوی موفقی از شرکت عملیات غیرصنعتی در سایر مناطق نفتی کشور اجرایی کرد.

امروز ارزش سهام عدالت 490 هزار تومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه‌های شرکت‌های بورسی در این سهام به 6 میلیون 682 هزار و 843 تومان رسید.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش طی حکمی محمد مشکین‌فام را به‌عنوان سرپرست شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران منصوب کرد.

به گزارش رویترز، پانکاج جین، وزیر نفت هند گفت کشورش از تولیدکنندگان اوپک و متحدانش می‌خواهد تولید نفت را افزایش دهند، چون تقاضا برای سوخت در کشورهایی مانند هند رو به افزایش است.

هر قطعه سکه طرح جدید امروز (شنبه، 24 شهریور ماه) به 43 میلیون و 980 هزار تومان رسید.

در هفته سوم شهریور ماه بالغ بر 6 هزار و 140 میلیارد تومان نقدینگی وارد کارگزاری‌ها شده که از این میزان 5 هزار و 714 میلیارد تومان را حقیقی‌ها و 426 میلیارد تومان را نیز حقوقی‌ها وارد کردند.

کارشناس اقتصادی گفت: سیاست‌های انقباض پولی بانک مرکزی تنش‌های بالقوه سیاسی بر اقتصاد را به خوبی کنترل کرده است.

تغییر موتور سورن پلاس از EF7 به XU7P مصداق بارز تغییر در خودرو و در نتیجه تخلف شرکت ایران‌خودرو است.

خزانه‌داری کل کشور نتیجه بیستمین مرحله عرضه اوراق بهادار دولتی در سال جاری منتهی به مورخ 1403/6/21 را اعلام کرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های موسمی و خسارت به محصولات کشاورزی 10 استان کشور از رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما تا روز دوشنبه خبر داد.