یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بانک تجارت زمان ثبت‌نام شرکت در آزمون استخدامی سال 1403 خود را تا پایان روز دوشنبه 26 شهریورماه تمدید کرد.

هفدهمین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران در روز دوشنبه مورخ 26 شهریورماه 1403، برگزار می شود.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (شنبه، 24 شهریورماه) با افت 9042.96 واحدی به 2,075,549.81 واحد رسید.

در معاملات شب گذشته بازار جهانی فلزات گرانبها قیمت طلا با عبور از 2600 دلار در هر انس رکورد تاریخی خود را شکست.

در حالی که طبق برنامه ششم توسعه بخش تولید و صنعت نباید در اولویت قطعی برق باشند اما در تابستان امسال میزان خاموشی های این بخش، خسارات جبران ناپذیری را به صاحبان صنایع تحمیل کرد.

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با سازمان بورس و اوراق بهادار بیان نمود: نزدیک شدن نرخ دلار آزاد (بازار غیر رسمی) به دلار نیمایی، می‌تواند برای صنایع بورسی مثبت و تعیین‌کننده باشد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه تعداد پروانه‌های صادره در بافت فرسوده از مرز 52 هزار واحد عبور کرد، گفت: بازسازی 500 هزار واحد طی برنامه برنامه هفتم توسعه انجام خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروران درباره نرخ جدید شیرخام گفت: از ابتدای سال این موضوع درحال پیگیری است که پس از تعیین تکلیف نرخ خریدتضمینی گندم، نرخ جدید شیرخام هم باید ابلاغ شود.

فردا (یکشنبه 25 شهریور ماه) آخرین مهلت استفاده فعالان اقتصادی از بخشودگی جرایم مالیاتی است.

یک کارشناسان بازار سرمایه تاکید کرد: افزایش نرخ سود بانکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین عوامل رکود و کم رونقی بازار سرمایه بوده است.

رئیس سازمان اموال تملیکی از فروش 3700 تن چای دبش در مزایده‌های اموال تملیکی خبر داد.

یک کارشناس انرژی گفت: راهکارهای قیمتی به صورت طولانی مدت نمی‌تواند برای کاهش مصرف بنزین مثمرثمر واقع شود بلکه جلوگیری از عوامل افزایش مصرف بنزین موثرتر از تحمیل هزینه به مردم است.

سرپرست گروه پتروپارس، کمک به رفع ناترازی گاز در زمستان 1403 را یکی از مهم‌ترین رویکردهای این گروه عنوان کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه برخی مناطق کشور امروز بارش دارند از وقوع سیلاب، صاعقه، طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر در 5 استان کشور خبر داد.

جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری استان سیستان و بلوچستان، که پیش از این قرار بود در روز پنج شنبه مورخ 1403/06/29 برگزار شود، به تاریخ دیگری موکول شد.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به 49 هزار و 384 تومان و حواله دلار نیز به 45 هزار و 853 تومان رسید.