شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

اتاق اصناف ایران اعلام کرد که واحدهای صنفی از خرید قطعات یدکی و مصرفی وسایل نقلیه بدون شناسه از تولیدکنندگان و واردکنندگان خودداری کنند.

مشهد نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: مرزنشینان ما تقویت کننده مرزبانهای کشور هستند و فعالیت اقتصادی آنان به کاهش مساله قاچاق و رونق اقتصاد ملی دو کشور کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: تاکنون حدود 8 هزار میلیارد ریال سود سنواتی و حق تقدم استفاده نشده، به حساب 3 میلیون و 500 هزار سهامدار واریز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: دانش قیرسازی در کشور صددرصد بومی‌سازی شده و جایگاه این صنعت از سطح ملی به سطح بین‌المللی ارتقا یافته است.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: افزایش توان و ترافیک بندری و دریایی از طریق شفافیت با ایجاد وحدت رویه و اهتمام در ارتقای رقابت آزاد را در دستور کار داریم.

مشهد معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید تلقی ما این باشد که بزرگترین کار فرهنگی و اجتماعی، اشتغال و داشتن دغدغه ایران قوی است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر افرادی که مشمول نهضت ملی مسکن شده اند اما مدارک را بارگذاری نکرده اند، تا پایان تیر مهلت تکمیل مدارک را دارند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امکان ثبت شکایات در خصوص مبلغ افزایش اجاره‌بها بر اساس مصوبات اعلام شده، در سامانه 124 فراهم شده است.

معاون وزیر صمت گفت: به تولیدکنندگان لوازم یدکی خودرو تذکر داده‌ایم که تا یک هفته دیگر همه قطعات باید دارای کد شناسه کالا شوند و این فرصت دیگر تمدید نخواهد شد.

وزیر اقتصاد جزئیات کاهش مالیات علی الرأس واردات مواد اولیه تولید از 4 به 2 درصد را تشریح کرد.

سازمان دامپزشکی کشور از مردم و دامداران کشور خواست به توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو به ویژه در آستانه عید قربان و اجرای آیین ذبح، عمل و آن را جدی بگیرند.

برآوردها از ارائه اظهارنامه های مالیاتی 27 هزار پزشک در سال جاری نسبت به عملکرد سال گذشته نشان می دهد که 570 میلیارد تومان تا کنون مالیات پرداخته اند.

بازار ارز بعد یک نوسان جزئی متأثر از نتایج مذاکرات لغو تحریم‌ها در قطر امروز بار دیگر روند نزولی گرفت.

وزیر اقتصاد از نصف شدن مالیات علی‌الحساب واردات مواد اولیه و واسطه‌ای برای تولید خبر داد.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به سازمان حمایت با افزایش قیمت رب به 45 هزار تومان موافقت کرد.

وزیر نفت گفت: توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان بالغ بر 115 میلیارد دلار عایدی و درآمدزایی برای کشور ایجاد و 24 هزار نفر اشتغال‌زایی به همراه دارد.