یک‌شنبه 15 مهر 1403

مواسات ریشه اسلامی یکی از یادگارهای جامعه ی نبوی بوده است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مواسات ریشه اسلامی یکی از یادگارهای جامعه ی نبوی بوده است

ماموستا رستمی امام جمعه شهر سنندج با قدر دانی از فرماندهی سپاه بیت المقدس کردستان گفت: سپاه همواره با برگزاری رزمایش کمک های مومناه در کنار مردم در امر کمک رسانی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، ماموستا رستمی ظهر امروز و در آستانه عید غدیر و بمناسبت دهه امامت و ولایت، در بیست و یکمین رزمایش کمک مومنانه که با حضور مسئولان استانی در سالن شهید بار نامه سپاه بیت المقدس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک عید قربان و عید غدیر خم به همه مردم اظهار داشت: قران و اهل بیت دو میراث گران بها و امانت حضرت پیغمبر در بین مسلمانان جهان است و پاکی وطهارت اهل بیت پیامبر امری انکار ناپذیر در بین مسلمانان جهان است.

وی گفت: عید غدیر همواره در نظر اهل تسنن نیز مهم و با احترام شمرده شده است و هرساله به مناسبت این عید فرخنده مراسم‌های متفاوتی گرفته می‌شود.

وی افزود: قرآن همانند ریسمانی است که از جانب خداوند برای انسان‌ها آمده است لذا مسلمانان باید برای رسیدن به پروردگار خود به این ریسمان ناگسستنی چنگ بزنند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: خداوند بعد از قرآن اهل بیت (ع) را همواره گرامی شمرده چراکه این اهل بیت پیامبر هستند که همیشه عزیز و یار پیامبر بوده‌اند.

وی به واقعه غدیر پرداخت و اظهار کرد: پیامبر در "خم" منطقه‌ای بین مکه و مدینه فرمودند که پرچم اسلام را به دست کسی خواهم داد که خداوند و رسول خداوند را دوست داشته باشد و همواره نزد خداوند و پیامبر عزیز شمرده شود.

وی با بیان اینکه ویژگی‌ها و شخصیت برجسته امام علی (ع) درسی بزرگ برای همه ما و مسئولان است چراکه امام علی یک الگو کامل است، عناون کرد: کسانی که در راه اسلام شهید شدند امانات بسیاری همچون صداقت، راستی و تکامل را از خود به جا گذاشتند.

سپاه هر دو ماه یک بار نهضت مومنانه را بر پا کرده است

حسن عسگری فرماندار سنندج نیز در ادامه این مراسم با تشکر و قدر دانی از نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: خدا را شاکریم که برای بیست و یکمین بار این توفیق حاصل شد، که در جمع پاسداران همیشه سخت‌کوش سپاه بیت‌المقدس حاضر و در رزمایش کمک مومنانه شرکت کنیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، فرماندهان و نیروهای سپاه که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در راستای پیشگیری و ریشه‌کنی این بیماری کمک کردند، گفت: سپاه در طول ی3 سال گذشته با برگزاری رزمایش کمک مومنانه کمک‌های بسیار خوبی به قشر آسیب‌پذیر و نیازمند کردستان کرد.

عسکری افزود: با تدبیر فرمانده سپاه بیت‌المقدس این سازمان یک بار دیگر از این میدان همسر بلند بیرون آمد پرا که اوایل کرونا طی مصاحبه ای که با سردار حسینی انجام شد، ایشان فرمودند که مردم نگران نباشند ما تا آخر قضیه در کنار مردم هستیم و حال بعد از 40 ماه از گذشت آن، مصاحبه این جمله سردار حسینی نمود عینی پیدا کرد و روزی نبود که سپاه در مبارزه با ویروس کرونا در کنار مردم نباشد.

وی افزود: در این میدان و در راستای کمک رسانی به مردم پایگاه های مقاومت بسیج به کارگاه های ماسک سازی تبدیل شدند و در ایران اسلامی با حضور مقتدرانه بسیج در کنار مردم شاهد سازماندهی منظمی در قالب طرح شهید سلیمانی خیر بسیاری نصیب مردم شد.

فرماندار سنندج خاطر نشان کرد: در بحث واکسیناسیون نیز کاری جهادی بسیاری انجام شد که اگر بسیج نبود این چنین کارهای مقتدرانه ای انجام نمی شد و باید گفت مردم بسیج را از خود می دانن پرا که این نهاد همواره خدمتگزار صادقی برای مردم بوده است.

در مواسات دو ویژگی علاج و غمخواری نهفته است

در ادامه عبدالملکی مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان اظهار داشت: از همت والای کارکنان سپاه بیت المقدس کردستان که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در قالب کمک مومنانه و نهضت مواسات توانستند بر درد مردم التیام بخشیدند سپاسگزاریم.

وی گفت: مواسات ریشه اسلامی دارد و یکی از یادگارهای جامعه ی نبوی بوده است، و اولین بار رهبر انقلاب در جمع مسئولین به عنوان دست اندرکاران آسیب های اجتماعی فرمودند که برای التیام بخشیدن به درد افراد باید احساس کنید که با آنها همدرید و درد آنان درد خودتان است.

عبدالملکی افزود: در واژه ی مواسات دو ویژگی علاج درد و غمخواری وجود دارد که باید برای همنوعان خودمان آن را داشته باشیم هم علاج درد و هم التیام درد و هم اینکه با نهایت دلسوزی حضور داشته باشیم و نباید رفع تکلیف کنیم پرا که همه نسبت به هم مسئول هستیم.

مدیر کل صدا وسیمای مرکز کردستان یادآور شد: ویژگی هایی که در کمک های مومنانه وجود دارد دارای همان ویژگی های مواسات است که براساس اعتقاد راسخ است که نسبت به برادران مومن صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه کمک های مومنانه تنها بعد مالی نیست بلکه ابعاد اجتماعی و فرهنگی دارد افزود: کمک های مومنانه صرفاً یک کمک مالی نیست بلکه در زمینه های مختلف مالی، فکری و روحی است و حتی با یک قدم و همدرد شدن و دلجویی می توان به همنوع خودمان کمک کنیم و این ریشه دینی و قرآنی دارد و یکی از امتحانات الهی است.

انتهای پیام /

مواسات ریشه اسلامی یکی از یادگارهای جامعه ی نبوی بوده است 2
مواسات ریشه اسلامی یکی از یادگارهای جامعه ی نبوی بوده است 3