دوشنبه 9 مهر 1403

مواضع مرحوم «رمضان عبدالله» در حافظه جهان اسلام می‌ماند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مواضع مرحوم «رمضان عبدالله» در حافظه جهان اسلام می‌ماند

تهران - ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پیامی به مناسبت درگذشت دبیر کل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین نوشت: مواضع و نگرش‌های داهیانه، جهادگرایانه و فرهنگی آن مرحوم در حافظه تمام جهان اسلام، اهالی فلسطین و به‌خصوص مردم غزه باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام‌والمسلمین حمید شهریاری در متن این پیام آورده است: درگذشت رمضان عبدالله شلح دبیر کل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین را به مردم فلسطین و کلیه فرزندان مقاومت تسلیت می گوییم؛ مواضع و نگرش های داهیانه، جهادگرایانه و فرهنگی آن مرحوم در حافظه تمام جهان اسلام، اهالی فلسطین و به خصوص مردم غزه باقی خواهد ماند. وی افزوده است: کینه و حسد ورزی صهیونیستی و آمریکایی نسبت به این قهرمان مقاوم برای بیان وفاداری و اخلاص او نسبت به میهن و مردم میهنش کافی است؛ همانگونه که ایستادگی مقاوم گونه ایشان در مقابل توطئه های عقب نشینی و شکست، بهترین دلیل برای هوشیاری و آگاهی اوست. رمضان عبدالله حقیقتا، خلف صالح شهید بزرگ فتحی شقاقی و ادامه دهنده مسیر ایشان در مقاومت و شجاعت و جهاد و رد تمامی تقسیمات فرقه ای و طایفه ای بود و خوانش دقیقی از تمایز بین جبهه مقاومت و جبهه غفلت در کشور خود و در عرصه اسلامی و بین المللی ارائه داد. شما هم از زمان به عهده گرفتن مسوولیت دبیر کلی جنبش جهاد اسلامی ثابت کردید که در همان مسیر گذشتگان حرکت می کنید، به خداوند سبحان اعتماد داشته و به پیروزی او ایمان دارید.

رمضان عبدالله شلح استاد اقتصاد دانشگاه غزه از پایه‌گذاران جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که دبیر کلی آن را از سال 1995 میلادی (1374 خورشیدی) بر عهده داشت. شلح، بعد از شهادت فتحی شقاقی رهبر و پایه‌گذار این جنبش، دبیرکلی آن را بر عهده گرفت.

وی به دلیل نقش موثر در حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی تحت تعقیب دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف. بی. آی) قرار داشت. شلح همچنین در سال‌های 1993 تا 1995 (72-74) استاد دانشگاه فلوریدای جنوبی در رشته بررسی‌های خاورمیانه و مسلط به زبان انگلیسی و عبری بود.

*س_برچسب‌ها_س*