پنج‌شنبه 12 مهر 1403

موفقیت 43 ساله نظام اسلامی به برکت خون شهیدان است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
موفقیت 43 ساله نظام اسلامی به برکت خون شهیدان است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: هر موفقیت در 43 سال به برکت خون شهیدان و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در مراسم اجلاسیه کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان، با خیر مقدم به حضور میهمانان اجلاسیه کنگره شهدای استان زنجان اظهارداشت: جنگ ذاتا چیز خوبی نیست و ویرانی و نابسامانی اقتصادی از هم پاشیدگی کانون خانواده‌ها و تبعات دارد.

وی ادامه داد: زمانی که صدام با حمایت کشورهای جهان به ایران حمله کرد، ما نجنگیدم و دفاع کردیم و زمانی که کشور شاه زده و وبا زده بود و معمار کبیر انقلاب پرچم آزادی را به دست گرفت و امت به دنبال او حرکت کرد و با عنایت الهی و مجاهدت مجاهدان پیروزی نصیب کشور شد. امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: ویرانی 2 هزار و 500 سال شاهنشاهی با دم مسیحایی آن ابرمرد و خدا مرد که معتقد بود مردم محروم صاحبان اصلی و ولی نعمتان انقلاب هستند، در حال بازسازی بود که دشمن از هوا، زمین و دریا حمله کرد و یک هزار و 500 کیلومتر از مرزهای آبی و خاکی و هوایی را تسخیر کرد. نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در برابر تهدید دشمن یک راه تسلیم بود و باید به صدام خوشآمد می‌گفتیم، افزود: اگر چنین می‌کردیم نیازی به انقلاب و تقدیم 70 هزار شهید نبود، افزود: راه دوم انتخاب مسیر امیرالمومنین (ع) در جنگ صفین بود که در مقابل معاویه یا باید اقرار به ذلت می‌کرد یا شمشیر به دست گرفته و از هویت و شرف آزادی عزت و سرافرازی دفاع می‌کرد که ملت ایران راه آزاد مردی را همچون حضرت امیر انتخاب کردند. آیت‌الله خاتمی بیان داشت: خدایا تو شاهدی که ما به ندای آن قدیس بزرگ لبیک گفته و جنگ ایران و عراق را که جنگ جهانی بود و ژنرال‌های آمریکایی و روسی آن را فرماندهی کرده و 44 کشور رسما از آن حمایت می‌کردند، را با پیروزی به پایان رساندیم. وی گفت: در حالی که جمعیت زنجان در دوران دفاع مقدس تنها 620 هزار نفر بود، 3 هزار و 535 شهید با آن جمعیت تقدیم شد و نیروهای زنجان در این دوران افتخار آفرینی کردند. نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، 188 هزار شهید در جبهه و 17 هزار شهید به دلیل ترور تقدیم کرد که هزینه‌های نظام اسلامی در این زمینه بود، افزود: دشمن هم هزینه داد و در حالی که این انقلاب همچنان با صلابت ایستاده است اما صدام و پیروان آن به زباله دان تاربخ پیوسته‌اند. آیت‌الله خاتمی گفت: خداوند متعال از ما صداقت دید و نصرت الهی نصیب ما شد در حالی که در جنگ جهانی دوم تسلیم شدیم و 9 میلیون کشته در اثر گرسنگی و بی دارویی به عنوان هزینه سنگین پرداخت شد اما وقتی ایستادیم پیروزی نصیب ما شد. وی بیان داشت: هر موفقیت در 43 سال به برکت خون شهیدان و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه است. امام جمعه زنجان با تقدیر از دست‌اندکاران کنگره 3535 شهید استان زنجان، افزود: اجر شما با خداوند متعال باشد. وی ادامه داد: سلام مردم را به محضر مقام معظم رهبری عرضه داشتیم و ایشان نقشه راه را ترسیم کرده و سلام مردم زنجان را جواب داده و تاکید کردند در زندگی نامه شهیدان خصوصیات اخلاقی را بیابیم و خاطرات و صیتنامه شهدا را مسیر راه خود قرار دهیم.

انتهای پیام /