یک‌شنبه 15 مهر 1403

مکتب عاشورا کیان اسلام را در برابر طوفان‌های سهمگین حفظ می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مکتب عاشورا کیان اسلام را در برابر طوفان‌های سهمگین حفظ می‌کند

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: با استفاده درست از مکتب عاشورا، بی‌شک مجموعه قدرتمندی به وجود خواهد آمد که در برابر هر جریان غیردینی و استکباری ایستادگی کرده و کیان اسلام را از طوفان‌های سهمگین حفظ خواهد کرد.

حجت الاسلام علی خاتمی، روز چهارشنبه در جمع کارکنان انتظامی استان با تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) و 72 یار با وفای ایشان به ماندگاری واقعه عاشورا پس از گذشت یک‌هزارو 400 سال اشاره کرد و افزود: عمق کینه دشمن در واقعه عاشورا، نمایان شد.

وی با بیان اینکه مقاومت در برابر ظلم و ستیز و بی عدالتی، مطلوب و منطق عقلای جهان بشریت و متاثر از مکتب عاشورا است و اظهار داشت: بنا به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی ایران، پرتوی از نهضت عاشورا است و در حقیقت 40 سال ایستادگی در مقابل دشمنان، منطق ظلم ستیزی و عدالت خواهی ما را به دنیا صادر کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه اقتدار و امنیت کشور ما برگرفته از مکتب عاشورا است، گفت: بزرگترین و مهمترین درسی که ملت ایران و تمامی ملت های آزاده از عاشورا گرفته اند استقامت و ایستادگی است.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه استکبار جهانی و در راس آمریکا هر جنایت و تحریمی که می توانستند علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کردند، افزود: ملت ما با اتکا به مکتب عاشورا و ایستادگی در برابر این جنایتکاران و اتکا به نیروهای مسلح ولایتمدار، دشمنان را مایوس و ناامید کردند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مقاومت و تسلیم هر 2 هزینه دارد، تاکید کرد: هزینه ایستادگی در مقابل دشمنان و استکبار جهانی عزت و سربلندی و هزینه تسلیم نیز ذلت و نابودی است.

حجت الاسلام خاتمی با اشار به اینکه اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی، بزرگترین و مهمترین سرمایه پلیس، است، اظهار داشت: نیروی انتظامی روز به‌روز برابر قانون و با احترام با مردم رفتار می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: کارکنان نیروی انتظامی، بیشترین زحمات و تلاش‌ها را در برگزاری مراسم های عزاداری امام حسین (ع) متحمل می شوند.

حجت الاسلام خاتمی از عوامل انتظامی و امنیتی استان زنجان در راستای ارتقای سطح امنیت استان، تقدیر کرد و افزود: خوشبختانه با تلاش عوامل انتظامی، امنیت بسیار خوبی در استان زنجان حاکم است.

*س_برچسب‌ها_س*