یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

کدپستی مرتبط با بیش از 840 هزار پذیرنده فعال در شبکه پرداخت الکترونیکی کشور بازبینی و تصحیح شده است.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار، امروز چهارشنبه 6 مرداد 1400 در معاملات بازار آزاد تهران به یک میلیون و 90 هزار تومان رسیده است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشورگفت: از اسفندماه سال گذشته بسیج اصناف مأموریت پیدا کرد تا با کمک به بخش خصوصی و دولت، قدمی در رفع مشکلات و به سامان رساندن بازار مرغ و تخم مرغ بردارد.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 6 مرداد 1400 با رشد بیش از یک هزار واحدی به سطح یک میلیون و 316 هزار واحدی رسید.

مدیرعامل توانیر گفت: همکاری مردم و یک مقدار کاهش دما به ما کمک کرد تا مصرف برق 700 مگاوات کاهش پیدا کند و در این لحظه محدودیتی برای تأمین نیاز مصرف برق کشور نداریم.

مدیر طرح‌های ویژه معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشت یک هکتار زنجبیل به صورت پایلوت با سایبان‌های نوین در استان گیلان برای نخستین بار با هدف بی نیازی از واردات و تولید دانش فنی کشت و کار این گیاه درحال انجام است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: از نظر برق نیز به تازگی با وزارت نیرو برای احداث 10 هزار و 500 مگاوات تفاهم نامه امضا شد. از این میزان، برای احداث یک هزار مگاوات با شرکت چادرملو توافق کردیم که مجوز احداث آن صادر شده است.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" از تاریخ 15 مردادماه 1400 روز‌های جمعه هر هفته به فرودگاه شارل دوگل پرواز می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران گفت: استاندارد‌های آموزشی باید با مدل‌های سازمان جهانی کار و سازمان‌های تابع مثل «آی تی سی» بخواند تا بتوانیم مدارک معتبر دریافت کنیم.

سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: پاویون کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کشاورزی و غذای استانبول ترکیه در بازه زمانی 10 تا 13 شهریور ماه سال جاری با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.

نرخ خرید دلار و یورو امروز 6 مرداد 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند کاهشی داشته است.

مجری طرح راه آهن بستان آباد تبریز گفت: طی یک سال و نیم اخیر طراحی، پیمان سپاری و اجرای طرح راه آهن بستان آباد تبریز با سرعت بسیار بالایی انجام شد که در ساخت ایستگاه‌های درجه 2 کشور طرح کم نظیری بوده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: از میزان تولید برق در نیروگاه نکا حدود یک میلیارد و 127 میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

رئیس اتحادیه ناشران وکتابفروشان تهران گفت: افزایش قیمت کاغذ و اثر آن بر افزایش قیمت کتاب قیمت به‌گونه‌ای است که مردم کتاب‌خوان هم خرید کتاب را از سبد کالای خود حذف کرده‌اند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: در حال حاضر با کاهش واردات برنج روبرو هستیم و این کاهش زمانی که تقاضا در اوج باشد منجر به کمبود می‌شود و هم‌اکنون افزایشی در قیمت برنج خارجی نداشته‌ایم.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن گفت: با افتتاح راه آهن یزد _ اقلید مثلث گردشگری ریلی در مرکز کشور عملا ایجاد می‌شود و از بعد صنعتی و حمل بار این مسیر می‌تواند جابجایی بار را تسهیل کند.