یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان از ورود دو فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی به بندر امام خمینی در این استان خبر داد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت در جریان سفر به استان اصفهان ضمن افتتاح خط مونتاژ پنل‌های تلویزیون و برد‌های الکتریکی از، کاهش وابستگی در صنعت لوازم خانگی به برند‌های خارجی خبرداد.

معاون راهبری شبکه برق کشور گفت: فعلا هیچگونه برنامه‌ای برای خاموشی نداریم و هماهنگی با کلیه شرکت‌های توزیع و شرکت‌های برق منطقه‌ای انجام شده تا با مدیریت مصرف پاسخگوی نیاز مصرف برق در کشور باشیم.

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، رتبه اول کیفیت خدمات الکترونیکی، درگاه ها و پرتال های دستگاه های اجرائی کشور را کسب کرد.

وزیر نیرو گفت: ما آب به کویت صادر نمی‌کنیم؛ اصلی‌ترین نقطه اتکای حکمرانی‌مان اعتماد به مردم و اعتماد مردم به مسئولان است و لذا دشمنان این آب و خاک می‌دانند که چنین شایعاتی به نیم روز نمی‌رسد که تکذیب می‌شود؛ اما روی همان نیمروز حساب می‌کنند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در سال گذشته به موجب تدابیر و اقدامات اتخاذ شده و مدیریت و مهار آثار تحریم‌ها در اقتصاد، رشد اقتصادی و رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی به ترتیب به ارقام 3.6 و 2.5 درصد رسید.

وزیر راه و شهرسازی در پیامی درگذشت علیرضا تابش، رییس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

رئیس شورای مرکزی و نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: مهم‌ترین و کلیدی‌ترین پایانه شرکت از نظر منابع فیزیکی و تأسیساتی و هم بافت نیروی انسانی پایانه نفتی خارک است.

بامداد امروز 3 مرداد هواپیمای حامل نهمین مرحله از واکسن کرونای چینی وارد فرودگاه امام خمینی (ره) و تحویل وزارت بهداشت شد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری گفت: در حال حاضر تردد در محور‌های چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت در مسیر رفت و برگشت روان گزارش شده است

فردا دوشنبه (4 مردادماه) در هفتمین و آخرین مرحله افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، 33 پروژه عمرانی، تولیدی و زیربنایی با ارزش 16 هزار و 693 میلیارد ریال در مناطق آزاد تجاری صنعتی با فرمان رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس آغاز خواهد شد.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور طی چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 9.8 درصدی روبرو بوده است.

واپسین گزارش پایش مطالعات طرح جامع فولاد، حاکی از اکتشاف بیش از 1.2 میلیارد تن ذخیره جدید سنگ آهن و زغال سنگ طی سال‌های 93 تا 99 است.

نایب رییس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تسریع در روند خروج کالا‌ها از بنادر با همکاری دستگاه‌های ذیربط ضروری است.

کارشناس حوزه کشاورزی گفت: برای به حداقل رساندن ضرر و زیان کشاورزی راهکارهایی ازجمله استفاده حداکثری از آب را انجام دهیم و همچنین شیوه‌های آبیاری را اصلاح کنیم و بر روی محصولی که مقاوم بر کمبود بی‌آبی هستند تحقیقاتی را در دستور کار قرار دهیم.