یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

با پیگیری‌های بانک مرکزی و شبکه بانکی واکسیناسیون کارکنان نظام بانکی از اوایل هفته آینده آغاز می‌شود.

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران گفت: هماهنگی‌ها برای آغاز واکسیناسیون بخش حمل و نقل درون و برون شهری با همکاری وزارت بهداشت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور انجام شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: بالغ بر 90 درصد مشکلاتی که در تولید با آن مواجه هستیم به حلقه‌های قبل و بعد از تولید برمی‌گردد، به عبارت دیگر تامین و تدارک نهاده‌های مورد نیاز برای تولید و نیاز‌هایی که در زمان قبل از تولید برای دستیابی به تولیدی مطمئن، پایدار و اقتصادی لازم است.

مدیرکل دفتر ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر کشور گفت: مهم‌ترین مشکل عشایر در حال حاضر تأمین نهاده‌های دامی و قیمت گوشت است.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار، امروز سه شنبه 5 مرداد 1400 در معاملات بازار آزاد تهران به یک میلیون و 77 هزار تومان رسیده است.

نایب رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: در حال حاضر سیمان با سه نوع قیمت در سطح بازار عرضه می‌شود که نوعی ناهماهنگی در نظام توزیع می‌باشد و در نهایت مصرف کنندگان هزینه‌های این ناهماهنگی را پرداخت خواهند کرد.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور گفت: با احداث 4311 هکتار گلخانه و محیط‌های کنترل شده در سال 99 برآورد می‌کنیم که سطح گلخانه‌های کشور تاکنون به بیش از 21 هزار هکتار رسیده باشد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به موضوع قطعی برق صنایع و تأثیر آن در کاهش تولید و افزایش قیمت‌ها، از پیگیری‌های وزارت صمت و وعده وزارت نیرو در خصوص تأمین برق صنایع از روز پنج‌شنبه خبر داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بورس کالا بستر انجام معامله بوده و یک مکانیسم تنظیم گری برای مبادله است، اما در خصوص بازار سیمان، قطع برق واحد‌های تولیدی و عدم پیش بینی و برنامه ریزی دولت برای مدیریت این بازار، دلیل التهاب قیمت هاست.

مجری طرح احداث راه آهن یزد_ اقلید گفت: با افتتاح این پروژه به طور متوسط اگر سرعت قطار حدود 80 تا 90 کیلومتر در ساعت باشد حدود 4 ساعت طول مسیر کاهش می‌یابد.

سامانه ارتباطات مردمی دیوان محاسبات کشور (198) همسو با تحقق شعار «دیوان فناورانه مردم پایه» و با هدف نظارت مردمی بر عملکرد مالی دستگاه‌های دولتی و افزایش تعامل دو سویه دیوان محاسبات و مردم راه اندازی و افتتاح شد.

معمولا اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران، بر اساس گزارش دریافتی از میدان بزرگ میوه و تره‌بار پایتخت، هر هفته اقدام به به‌روز رسانی و اعلام قیمت انواع میوه و تره‌بار می‌کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از بسته شدن 2 ساعت و 30 دقیقه‌ای فرودگاه‌های استان تهران در روز 14 مردادماه 1400 خبر داد.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به کاهش تولید و خرید تضمینی گندم در سال‌جاری، اظهار کرد: برای تأمین کسری ذخایر استراتژیک گندم برنامه‌ریزی شده و برنامه در حال اجرا است و نگرانی برای گندم مورد نیاز نان و صنعت کشور نداریم.

نرخ خرید دلار و یورو امروز 5 مرداد 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند افزایشی داشته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران گفت: مجوز تاسیس و ثبت تغییرات شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های تعاونی تحت پوشش سازمان تعاون روستایی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می‌شود.