یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

تولید جهانی فولاد خام طی نیمه نخست سال 2021 میلادی به بیش از یک میلیارد تن رسید. سهم ایران 15 میلیون تن بود.

کارشناس بازار خودرو گفت: قیمت‌ها در بازار شکسته شده است، زیرا معامله‌ای صورت نمی‌گیرد همچنین فروشنده و خریداری نیز وجود ندارد و به شکل عمقی بازار خودرو در رکود است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مخالف عرضه مصالح ساختمانی به بورس هستم گفت: تا کنون هیچ کمبودی در سیمان و فولاد نداشتیم، اما عرضه این محصولات به بورس و ورود واسطه گران و دلالان باعث شد مشکلاتی در این حوزه ایجاد شود.

کارشناس فناوری اطلاعات گفت: تجارت الکترونیک تأثیر زیادی در ایجاد اشتغال‌زایی برای جوانان دارد، و این مورد به عینا برای خود من شاخص بوده است، و در حال حاضر با یک تیم 10 الی 20 نفر در سطح کشور در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنیم.

نرخ ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 20 ارز با روند افزایشی قیمت همراه بوده است.

کاشناس مسائل اقتصادی معتقد است پرداخت مالیات باید به نحوی طراحی شود که افراد مشمول آن به سادگی آن را بپردازند و به طور کلی عامل فرار سرمایه از کشور نشود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی طی همین ماه گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 300 هزار واحد خانه خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: به علت برف سنگین اندام هوایی سیب‌زمینی گلستان یخ زد و لذا برداشت سیب‌زمینی با تأخیر یک ماهه روبرو شد که با برداشت محصول استان‌های دیگر مثل زنجان، چهارمحال بختیاری و کرمانشاه تلاقی پیدا کرد.

برای رهن کامل واحد 90 متری در زمزم به سرمایه 300 میلیون تومانی نیاز است.

رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرای بانک کشاورزی گفت: برای بهره‌مند شدن کشاورزان از بخشودگی سود و جریمه دیرکرد وام‌های کشاورزی حتما باید توسط کارگروه بررسی خسارت شهرستان به بانک معرفی‌شده باشند.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیرو برق تهران گفت: امروز 220 سازمان و اداره که این مصوبه کاهش مصرف برق را اجرا نکرده بودند، مشمول قطع برق شدند.

ایران نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش بومی "پرد" را در چین راه اندازی کرد. شرکت ام ام ایی، با بهره گیری از روش "احیای مستقیم ایرانی"، نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی در بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان را طراحی، اجرا و راه اندازی کرد.

معاون دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت با بیان اینکه این وزارتخانه تمام تلاش خود را در راستای تامین برق مورد نیاز صنعت سیمان و فولاد انجام می‌دهد، قطعی برق و کاهش تولید سیمان را یکی از دلایل نوسانات قیمت سیمان در روز‌های اخیر عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: حوزه سد کرخه که بحرانی‌تر از بقیه حوزه‌ها در خوزستان است قرار شد با آزاد کردن مقدار آب از بالادست یعنی سد بالاتر از این سد آب کرخه نیز تأمین شود تا مشکلاتی برای کشاورزان و روستاها صورت نگیرد.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 4 مرداد 1400 با رشد بیش از 12 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 323 هزار واحدی رسید.

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامیگفت: متاسفانه صنایع آب بر به مناطق مرکزی و کویری منتقل شده اند در حالی که کشور ما به صورت خدادادی از ظرفیت دریایی در جنوب کشور برخوردار است و باید طی این سال ها، صنایع آب بر نظیر فولاد به نوار ساحلی کشور منتقل می‌شد.