جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در دو ماهه ابتدایی سالجاری «فروردین و اردیبهشت» حدود 80میلیون تن بار در بندر امام جابجا کردیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای جلوگیری از تکرار حادثه دلخراش معدن خاک نسوز وبه منظور اصلاح روش‌های کار با مقصرین این حادثه برخورد قضایی و قانونی صورت می‌گیرد.

قیمت دلار و یورو امروز 5 خرداد 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند افزایشی داشته است.

کشتی حامل 31 هزار تن کالای اساسی در بندر بوشهر پهلو گرفت و روزانه بین 1500 تا 2500 تن برنج از این کشتی تخلیه می‌شود.

معان وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:72 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی شهرستان فیروزکوه درنظر گرفته شده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی را اصلاح کردند.

نرخ ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 26 ارز با افزایش قیمت روبه رو شدند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون پیرو بررسی طرح «مسئولیت، اهداف، ساختار و وظایف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» تاکنون با 100 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه نامه‌نگاری داشته است.

قیمت نفت در جریان معاملات امروز بازار‌های جهانی پس از یک هفته روند صعودی، امروز با کاهش قیمت مواجه شد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مسئله پیچیدگی صدور مجوز‌های کسب‌وکار برای بخش کشاورزی باید حل شود وگرنه موجب خروج سرمایه‌گذار از بخش کشاورزی خواهد شد.

عضو هیئت اندیشه ورز مرکز مطالعات ژرفا معتقد است دانش آموزانی که در دسترسی به فضای مجازی مشکل دارند، در ارائه این آمار برای ما در اولویت است. آماری‌های استخراج شده نشان می‌دهد که در حال حضور حدود 5 میلیون نفر از دانش آموزان ایرانی برای ادامه تحصیل به فضای مجازی دسترسی ندارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: اجرای فوندانسیون واحد‌ها 98 درصد پیشرفت داشته است و 2 هزار و 984 واحد به مرحله اجرای فوندانسیون رسیده است.

جمعی از تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران و عراق در نشستی با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه درخصوص چالش‌های کاری که با آن روبرو هستند صحبت کردند.

کارشناس حوزه انرژی با بیان اینکه تعرفه مشترکان پرمصرف بازدارنده نیست، گفت: مشترکان پرمصرف به دلیل عدم مسئولیت پذیری و درک مدیریت مصرف برای استفاده پایدار همه مردم، باید هزینه سنگینی برای استفاده از برق بپردازند.

سخنگوی گمرک گفت: آتش سوزی کامیون حامل سوخت در محوطه گمرکی، "ابونصر فراهی" افغانستان با کمک آتش نشان‌ها و تیم‌های امدادی کشورمان اطفا شد.

پنج بانک سفارش فروش اوراق مالی اسلامی دولتی در قالب توافق بازخرید (ریپو) را تا مهلت تعیین‌شده به ارزش 75 هزار میلیارد ریال از طریق سامانه بازار بین‌بانکی به بانک مرکزی ارسال کردند.