یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

در ادامه قطع برق ادارات پرمصرف پایتخت، امروز برق 14 دستگاه اداری پرمصرف توسط شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، قطع شد.

وزیر نفت در نامه‌ای از حسن روحانی، رئیس جمهوری درخواست کرد که موضوع رفع محدودیت‌های پرداخت حقوق به کارکنان و بازنشستگان برای تصمیم‌گیری در نشست سران سه قوه مطرح شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیرداری کشور اعلام کرد: با توجه به خشکسالی امسال و کاهش بارندگی و همچنین خشک شدن علوفه‌ها و گیاهان مرتعی، نیرو‌های یگان حافظت جنگل‌ها آماده باش و در صحنه هستند.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری‌های کشور با توجه به نرخ تورم، کرایه حمل و نقل جاده‌ای 30 درصد افزایش یافته است.

وزیر نیرو با بیان اینکه هیچ پشت پرده‌ای برای موضوع خاموشی‌های کشور وجود ندارد، گفت: نه ما و نه هیچ کس دیگر که دل بسته این نظام، کشور و آب و خاک است به ویژه در این شرایط، قطعا قیود اخلاقی به آن اجازه نمی‌دهد که با هیچ هدف دیگری بخواهد کوچکترین اختلالی در آرامش و آسایش مردم ایجاد کند.

پیش‌بینی شده است که مصرف جهانی گندم در سال 2020-2021، به رکورد 753.49 میلیون تن می‌رسد که حدود 4.94 میلیون تن بیشتر از 748.55 میلیون تن تخمین زده شده در 2020-2019 خواهد بود.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در صندوق بازنشستگی کشوری و فولاد نیز به‌رغم تشدید تحریم‌های ظالمانه، شیوع بیماری کرونا و قرارگرفتن در سخت‌ترین سال اقتصادی پس از انقلاب بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شدند.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 4 خرداد 1400 با رشد بیش از 9 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 105 هزار واحدی رسید.

فروش فوق العاده 4 محصول گروه خودروسازی سایپا از ساعت 14 امروز آغاز می‌شود و متقاضیان سه روز برای ثبت نام فرصت دارند.

براساس اعلام روابط عمومی بانک مرکزی سال گذشته 3 میلیارد دلار و در دو ماه ابتدایی سال جاری 770 میلیون دلار جهت واردات اقلام دارویی تأمین ارز انجام شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: خسارت‌های وارده به منازل یک میلیون و 200 خانوار روستایی توسط بیمه برکت پرداخت می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اصل شفافیت مهمترین عاملی است که موفق شدیم به کمک آن به سود قابل توجه در فعالیت‌های اقتصادی برسیم،

طی ماه فروردین امسال میزان صادرات شمش «566 هزار تن»، محصولات فولادی «265 هزار تن» و آهن اسفنجی «70 هزار تن» بوده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 51 درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری (تن) در بندر خرمشهر خبر داد.

قیمت دلار و یورو امروز 4 خرداد 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند کاهشی داشته است.

وزیر نیرو در مراسم افتتاح 7 طرح بزرگ صنعت آب در 3 استان به خاطر قطع برق از همه مردم ایران عذرخواهی کرد.