جمعه 28 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

زاکانی گفت: حجم نقدینگی به علت تولید پول پر قدرت در کشور است و بانک‌ها بدون نظارت بانک مرکزی در حال خلق پول هستند. خیلی‌ها پول می‌گیرند، بدهکار بانکی هستند و این پول را جای دیگر گذاشتند و سود می‌کنند، حجم نقدینگی مهم است و بعد هم انتقال آن به بخش تولید.

جانشین ستاد کشوری مردم یاران آیت الله رئیسی گفت: آیت الله رئیسی آبی بر آتش سوء مدیریت و ناکارآمدی تفکر لیبرالی بوده و عزم جدی شان بر مبارزه با ویژه خواران و مافیای حاکم بر کشور واقع گردیده است.

آیت‌الله رئیسی گفت: ما باید کاری کنیم این مسئله قاچاق به عنوان مانع یکی از موانع جدی تولید به حداقل برسد و از بین برود. همچنین نقدینگی باید به سمت تولید برود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به رسانه ملی گفت: سعی می‌کنم صادقانه با مردم حرف بزنم. سعی می‌کنم راهکار‌ها را بگویم. سعی می‌کنم آنچه را که در دل مردم هست را با آن‌ها در میان بگذارم.

اولین مناظره هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با محوریت مسائل اقتصادی در محل معاونت سیمای رسانه ملی برگزار شد. ترتیب صندلی‌ها و پاسخ آها به سؤالات براساس قرعه‌کش مشخص شده بود.

سعید جلیلی گفت: در این 8 سال برنامه‌هایی نوشتیم. اعتقاد داریم کشور این ظرفیت را دارد که علاوه بر اداره جهش نیز پیدا کند. کشور باید دارای جهشی در شأن ملت ایران داشته باشد.

رضایی گفت: من جز برای دفاع از ملت ایران و جز برای حقیقت گفتن مسیر دیگری را پیش نخواهم گرفت و هیچ نوع مسامحه‌ای را به خود راه نخواهم داد.

قرعه‌کشی مناظرات انمتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد.

عبدالناصر همتی با بیان اینکه اقتصاد را باید از حصر سیاست خارج کنیم گفت: جوانان را باید از حصر مقررات خارج کنیم نفت را از حصر آمریکا خارج کنیم و مردم را از حصر یک جریان که 5 نامزد آن در این انتخابات حضور دارند خارج کنیم.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه من صدای جوانان، زنان، بانوان و دختران سرزمینم هستم گفت: برای یک تحول عظیم در نظام مدیریت کشور، پا به میدان گذاشتم. این چند سالی که در کشور کار کردم، این هدف را دنبال می‌کنم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: رقیب خود را فساد، ناکارآمدی، قبیله‌سالاری و غیرشایسته‌سالاری می‌دانم.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مردم تغییر می‌خواهند، گفت: وضعیتی که امروز مردم نمی‌پسندند را رقیب خود می‌دانم. آنها ناامید و گله‌مند هستند. آن چیزی که ناامیدی را در جامعه رواج می‌دهد رقیب خود می‌دانم.

جزئیات، ترتیب سوالات و زمانبندی برای هر کاندیدا در نخستین مناظره انتخاباتی از سوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات ریاست جمهوری اعلام شد.

هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز ضمن ورود به رسانه ملی یک گفت‌وگو کوتاه با خبرنگاران داشتند و به رقبای خود را اعلام کردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: آن کسی که می‌گوید در انتخابات شرکت نکنید به دنبال نابودی کشور است و اگر مردم پای صندوق نیایند باید تابع تصمیمی باشند که دیگران برای آن‌ها می‌گیرند.

آیت‌الله خامنه‌ای با درک درست از مبانی اسلامی و اعتقاد و التزام به مبانی مکتبی انقلاب، عمیقا به اندیشه و انگیزه امام خمینی باور دارد و کوشیده است تا با ایستادگی در برابر انواع جریانات منحرف و غرب‌گرا مانع هرگونه انحراف و تحریفی در سیره و سنت امام شود.