شنبه 15 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم نوآوری در فعالیت‌های فرهنگی برای انتقال مفاهیم دینی به نسل جدید تأکید کرد.

کوین اسپیسی که از اواخر سال 2017 و به دلیل وارد شدن چندین اتهام جنسی جلوی دوربین نرفته بود قرار است در یک فیلم ایتالیایی به کارگردانی فرانکو نرو نقشی کوتاه را بازی کند.

جدول فروش هفتگی سینمای ایران با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی «هفته‌ای یکبار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه حسینی با فروشی معادل 571 تومان منتشر شد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: «حضرت عبد العظیم حسنی (ع)» ارتباط نزدیکی با خاندان امامت و ولایت داشتند، توسعه سازمان وکلا و گسترش تعالیم «اهل بیت (ع)» از جمله اهدافی بود که «حضرت عبد العظیم حسنی (ع)» در ری به دستور «امام هادی (ع)» دنبال می‌کردند.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: ماه شوال یکی از ماه‌های قمری بوده و در روز پانزدهم ماه شوال وفات حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» از نوادگان «امام حسن مجتبی (ع)» است ایشان از عالمان سادات حسنی و از راویان احادیث هستند.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با اعلام خبر ثبت جشنواره جهانی فیلم فجر در فیاپف از سوی دبیر این رویداد به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

سرانجام تئاتر کشور پس از نزدیک به یکسال تعطیلی در آستانه برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر بازگشایی شد، این بازگشایی در اوایل فروردین سال 1400 با دیگر به تعطیلی کشانده شد، اما سریعا با تغییر گروه شغلی تماشاخانه‌ها آغاز به کار کردند.

فیلم سینمایی جدید «برگزیت» به کارگردانی «توبی هاینس»، پنج‌شنبه 6 خرداد ماه ساعت 23:15 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

اطلاعیه آستان مقدس رحلت حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» در خصوص تشرف زائرین در شب رحلت حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» اعلام شد.

یک کارشناس علوم دینی گفت: حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)» در بین علما به عنوان محدث مطرح هستند ایشان فن جمع آوری احادیث و طبقه بندی روایات را می‌دانستند و در این زمینه بسیار توانمند بودند لذا حضرت عبدالعظیم از محدثین محسوب می‌شوند.

همزمان با اولین حضور بین المللی فیلم کوتاه «واداشته» به کارگردانی سیاوش گرجستانی و تهیه کنندگی سید مازیار هاشمی در فستیوال جهانی فیلم فجر از پوستر این فیلم رونمایی شد.

کمپانی لاینزگیت تریلر دنباله فیلم ترسناک «مارپیچ از کتاب اره؛ Spiral: From the Book of Saw» که قرار است 14 مه در سینما‌ها اکران شود را منتشر کرد.

بازیگر سریال «سر دلبران» گفت: طبیعتا همه ما نگران سلامتی خود و خانواده خودمان هستیم اما از سویی نمی توان تولیدات را تعطیل کرد زیرا قشر بزرگی از خانواده سینما و تلویزیون هم اکنون از این راه امرار معاش می کنند.

فیلم سینمایی «پهلوان هرگز نمی‌میرد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد کریمی با تکیه بر مضامین جوانمردی و پهلوانی شنبه 8 خرداد ساعت 01:00 بامداد به روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر چهارشنبه 5 خرداد مهمان برنامه «خیابان پاستور» می‌شود.