شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

پنجمین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر نیز با حضور اصحاب رسانه و هنرمندان و حضور کمسیون فرهنکی مجلس شورای اسلامی در کاخ رسانه ها یا همان پردیس چارسو بر گزار شد.

جو لارا که به دلیل بازی در نقش تارزان در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی شناخته می‌شود، در یک سانحه هوایی جانش را از دست داد.

یک نویسنده کتاب گفت: کتاب‌هایی که برای انتشار به ناشران کودک داده می‌شود پس از ماه‌ها و آن هم بدون پرداخت دستمزد نویسنده منتشر می‌گردد و این امر برای نویسنده بسیار دلسرد کننده است.

جدول شماره 261 مدرسه تلویزیونی ایران برای روز دوشنبه 10خرداد اعلام کرد.

در ششمین روز سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سینما‌های پردیس چارسو، آزادی و کانون، با پخش 39 فیلم بلند داستانی و مستند، میزبان مخاطبان جشنواره خواهند بود.

بازیگر سریال تلویزیونی «روزهای آبی» گفت: در حال حاضر منتظر هستیم کرونا به طور کامل رفع شود تا ببینیم سیاست‌های مسئولین در قبال سینما و تئاتر چیست. کرونا فعلا سینما و تئاتر را نابود کرده است. شیوع کرونا باعث شد تا همه بچه‌های تئاتر خانه‌نشین شوند.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

سرانجام تئاتر کشور پس از نزدیک به یکسال تعطیلی در آستانه برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر بازگشایی شد، این بازگشایی در اوایل فروردین سال 1400 با دیگر به تعطیلی کشانده شد، اما سریعا با تغییر گروه شغلی تماشاخانه‌ها آغاز به کار کردند.

رمان «رویای نیمه شب» توسط انتشارات کتابستان به چاپ نود و ششم رسید.

کارگردان فیلم سینمایی «مراسم تدفین کلاغ‌ها» گفت: در «مراسم تدفین کلاغ‌ها» به نوعی مرز فیلم داستانی و مستند، ویدئو کلیپ و نماهنگ مشخص نیست و شکسته می‌شود و معلوم نیست که فیلم کدام یک از اینها است. اما مطمئنم تصاویر فیلم در ذهن بیننده می‌ماند و در اولین اکران این فیلم هم بازخوردهای خوبی از مخاطبین گرفتم.

سیدرضا صائمی منتقد و کارشناس سینما، معتقد است برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر ظرفیتی برای حل یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های کنونی یعنی یأس و افسردگی است و روح دوباره‌ای را می‌تواند به کالبد سینما بدمد.

با پایان فیلمبرداری «فصل آلوچه‌های سبز» (نام موقت) عماد خدابخش تدوین این فیلم سینمایی را آغاز کرد.

کتاب «شجره طوبی» به قلم علیرضا رمضانیان از سوی به‌نشر انتشارات آستان قدس رضوی با هدف پاسخگوی پرسش‌هایی در مباحث مهدویت روانه پیشخوان کتابفروشی‌ها شد.

فیلم سینمایی «مهمانی از کارائیب» به کارگردانی بهزاد فراهانی و تهیه‌کنندگی شهرام گیل‌آبادی مقابل دوربین مرتضی پورصمدی رفت.

نویسنده کتاب «دختر شینا» گفت: باید توجه داشت که احساس بی نیازی به کتاب یک آسیب اجتماعی و فرهنگی بوده و تا حد زیادی در میزان سرانه مطالعه نقش دارد، اگر جامعه علاقمند به مطالعه بود افزایش قیمت کتاب تنها باعث می‌شد که تعداد خرید کتاب‌های سبد خانواده کاهش پیدا کند.

الهام فخاری رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با حضور در پردیس سینمایی چارسو گفت: نهاد شهر و پایتخت باید به جشنواره جهانی فیلم فجر به عنوان یک سرمایه ملی و بین‌المللی متعهد باشد.