شنبه 15 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

بازیگر سریال تلویزیونی «خاک سرخ» گفت: نویسنده و کارگردان سریال «جشن سربرون» تلاش کردند ادای دینی به بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ کشور بکنند و قصه‌ای دراماتیک را به تصویر بکشند.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

سرانجام تئاتر کشور پس از نزدیک به یکسال تعطیلی در آستانه برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر بازگشایی شد، این بازگشایی در اوایل فروردین سال 1400 با دیگر به تعطیلی کشانده شد، اما سریعا با تغییر گروه شغلی تماشاخانه‌ها آغاز به کار کردند.

فیلم‌های راه‌یافته به بخش‌های مختلف سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، به تفکیک هر بخش معرفی شد.

میترا حجار به عنوان جدیدترین بازیگر سریال «جزیره» با سیروس مقدم همکاری می‌کند.

یک بازیگر تلویزیون گفت: بازیگری را می شناسم که امروز میوه فروشی می کند. به هیچ عنوان قصد توهین به شغلی را ندارم اما مگر کار بازیگری که سالها فعالیت کرده میوه فروشی است؟ آیا وی نباید امروز با خیال راحت دوران بازنشستگی خود را سپری کند.

دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته‌های سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه مجوز 211 تک‌آهنگ و شش آلبوم را صادر کرد.

یک نویسنده کتاب گفت: در طی سال‌های اخیر تعداد کتاب‌های با کیفیت بسیار بوده است، اما متاسفانه تعداد کمی از آن‌ها ترجمه شده و وارد بازار جهانی شده است این آسیبی برای ادبیات ما محسوب می‌شود.

نهمین قسمت از فصل ششم برنامه «کام شیرین» که دوشنبه 3 خرداد روانه آنتن می‌شود به موضوع مهارت‌های حل مساله در خانواده اختصاص دارد.

ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در طرح «بهارانه کتاب 1400» از سه‌شنبه (چهارم خردادماه) در سراسر کشور آغاز می‌شود.

حسین حسین زاده رئیس کمیته نفت و فرآورده‌های نفتی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم لارستان دوشنبه 3 خرداد مهمان برنامه «خیابان پاستور» می‌شود.

فروش بلیت فیلم‌های راه‌یافته به سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فجر از صبح سه‌شنبه چهارم خردادماه آغاز می‌شود.

دومین نشست خبری مجازی محمدمهدی عسگرپور دبیر سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ساعت 11 امروز دوشنبه سوم خردادماه برگزار شد.

نگارش سریال شهید بروجردی توسط حسین تراب‌نژاد به تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور در مرکز سیمافیلم آغاز شد.

«درس‌هایی برای دنیای پسا کرونا» کتابی به قلم فرید زکریا، مجری سرشناس شبکه سی ان ان با ترجمه‌ی محمد علی شفیعی از سوی انتشارات کتابستان معرفت در 252منتشر شد.

کوین اسپیسی که از اواخر سال 2017 و به دلیل وارد شدن چندین اتهام جنسی جلوی دوربین نرفته بود قرار است در یک فیلم ایتالیایی به کارگردانی فرانکو نرو نقشی کوتاه را بازی کند.