شنبه 15 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

سحرگاه امروز، در آستانه‌ی فرا رسیدن ایام انتخابات، از جدیدترین دیوارنگاره‌ی میدان ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه) رونمایی شد.

«یک محسن عزیز»، روایتی از زندگی شهید محسن وزوایی به قلم فائزه غفار حدادی است که در بخش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جایزه کتاب سال تبریز به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

محمدمهدی عسگرپور دبیر سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور در برنامه «انت‌های الوند» به تشریح آخرین وضعیت برگزاری این رویداد پرداخت.

چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی در دو بخش اجرای صحنه‌ای و مقالات پژوهشی برگزار می‌شود. این جشنواره ژانرمحور نیست و امکان حضور برای همه انواع موسیقی‌های آوازی و سازی شاخص را فراهم می‌آورد. مهلت ارسال آثار هم تا 15 شهریورماه پیش بینی شده است.

جدول شماره 252مدرسه تلویزیونی ایران در شنبه 1 خرداد اعلام شد.

یک نویسنده کتاب گفت: انتشار کتاب‌های غیر قانونی که توسط افرادی غیر از ناشران منتشر می‌شود نه تنها به بدنه نشرصدمه وارد می‌کند بلکه نویسندگان را در نوک پیکان هدف قرار داد و متضرر می‌کند به نحوی که حقوق قانونی آنان نادیده گرفته می‌شود و برخی از آثار آنان بدون اینکه اطلاع داشته باشند چندین بار منتشر می‌شود.

به نظر می‌رسد این فیلمساز که اولین پروژه اصلی خود را طی یک دهه گذشته آغاز کرده است، بهترین اثر خود را که در این سال‌ها تجربه می‌کند.

کارگردان فیلم سینمایی «میجر» به بهانه رونمایی از این فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر به ارائه توضیحاتی درباره تجربه ساخت این فیلم پرداخت.

سریال «احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی درباره فریب خوردن افراد جامعه است، نویسنده و کارگردان این سریال روی موضوع مهمی دست گذاشته است و بستر مناسبی برای جذب مخاطب فراهم آورده زیرا روح همیشه موضوع جذابی برای فیلم‌ها و قصه‌ها است.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

با آماده شدن آرایه برنامه‌های انتخاباتی نامزدها، رسانه ملی وارد فضای انتخابات شد.

مجموعه «پیش‌گو» قرار است از اول خرداد با اجرای پژمان جمشیدی پخش شود.

یک نویسنده کتاب گفت: کتاب «او مرگ را کشت» زندگی شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای به روایت بهجت قاسمی همسر شهید است.

برنامه غیرمحرمانه جمعه 31 اردیبهشت ساعت 18:30 با حضور مهمانانی از جناح‌های مختلف سیاسی به موضوع نقش رسانه‌ها در انتخابات و مشارکت مردم در این امر سرنوشت ساز می‌پردازد.

برنامه «دست در دست» جمعه 31 اردیبهشت ساعت 23:00 به مناسبت روز ملی اهدای عضو میزبان فلورا سام بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون و سفیر انجمن اهدای عضو ایرانیان خواهد بود.

چهار فصل کوچ کتابی به قلم جمعی از نویسندگان با موضوع خاطرات اسرای ایرانی هشت سال دفاع مقدس است.