شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

دبیر جایزه جزییات روند جایزه ملی جوان نوآور ماندگار را تشریح کرد.

بازگشت بازیگران اصلی دانمارکی به فصل آخر سریال «پادشاهی» اثر لارس فون تریر.

سید مسعود اطیابی کارگردان سینما معتقد است: پژوهش فقط به یک اثر تاریخی محدود نمی‌شود و وقتی فیلمساز می‌خواهد یک اثر روز اجتماعی هم بسازد نیازمند این موضوع و گذراندن مراحل تحقیق است.

فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری که محصول جدید مرکز سیمافیلم است، به خرابه‌های شام رسید.

یک شاعر معاصر گفت: شهرت خیام نیشابوری به واسطه رباعیات وی بوده است لذا به عنوان سلطان رباعی سرایی در جهان شناخته می‌شود، البته برخی نیز بر این باورند که خیام شاعر با خیام دانشمند تفاوت دارد در حالی که این تفکر بسیار نادرست است.

تکخال یک کمدی موزیکال است درباره مردی گرفتار در میان بانوان متعدد؛ این مرد تلاش دارد با خویشتن‌داری، در مسیر راست قرار گیرد، ولی درستکاری در روزگار غلبه ناراستی‌ها، کار ساده‌ای نیست.

بازیگر فیلم سینمایی «شب اول هجده سالگی» گفت: در مورد مجموعه تلویزیونی «زیرخاکی 2» فقط می‌توانم بگویم که از تماشای آن بسیار ذوق زده خواهید شد چراکه فصل جدید این مجموعه بسیار جذاب حتی جذاب‌تر از «زیرخاکی 1» شده است.

وزیر ارشاد پیامی را در خصوص غزه در فضای مجازی منتشر کرد.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: جمهوری اسلامی در مدیریت کرونا کارنامه موفق و قابل قبولی ارائه کرد

نمکی گفت: بار‌ها عرض کرده ام که آستان قدس رضوی همواره یکی از مکان‌هایی بوده که در دوره مدیریت کرونا موجب دلخوشی و دلگرمی ما در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است.

بیست و هفتمین روز از اردیبهشت ماه 1400 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گلایه سپند امیرسلیمانی از ناتوانی بازیگران در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد.

استفاده شخصی، جایز نیست و موجب ضمان است؛ مگر آنکه با اذن مسئولی باشد که شرعا و قانونا چنین حقی دارد.

«زیرخاکی 2» بعد از فصل اول این سریال از معدود طنز‌های تاریخی است که موضوعات و وقایع و جریان‌های سیاسی دوران قبل و ابتدای انقلاب اسلامی ایران را سوژه قرار داده است و با زبان طنز علیه بعضی از این جریان‌ها افشاگری می‌کند.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری رسانه‌های جمعی، خبرگزاری‌ها و سکو‌های انتشار محتوا در فضای مجازی، انتشار 300 محصول فرهنگی و رسانه‌ای با موضوع سواد رسانه‌ای را از ابتدای اردیبهشت‌ماه جاری آغاز کرده است.

یک نویسنده کتاب گفت: در کتاب «تشنگان قله‌های برفگیر» توجه به جزئیات رویداد‌ها با عبور از گزارش صرف، شناخت و شخصیت‌پردازی انسان پشت خاکریز، باعث می‌شود تصاویر ارائه شده از خاطرات دوران دفاع مقدس، تاثیرگذار و واقعی باشد.