چهارشنبه 2 خرداد 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

کتاب «به هادس خوش آمدید» اثر بلقیس سلیمانی، درباره دختری است که برای تحصیل به تهران می‌آید، اما ناخواسته در میان دگرگونی‌های دوران انقلاب و جنگ تحمیلی گرفتار می‌شود و حوادث تلخی برایش رقم می‌خورد.

سرانجام تئاتر کشور پس از نزدیک به یکسال تعطیلی در آستانه برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر بازگشایی شد، این بازگشایی در اوایل فروردین سال 1400 با دیگر به تعطیلی کشانده شد، اما سریعا با تغییر گروه شغلی تماشاخانه‌ها آغاز به کار کردند.

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «فصل نرگس»، «تاریک‌ترین ساعت»، «تلفن»، «فرشته‌ها با هم می‌آیند»، «جعبه موسیقی»، «بیست و سه نفر»، «یه حبه قند»، «مظنون»، «ترافیک»، «توریست» و «مندیر بارون» پنج‌شنبه و جمعه 30 و 31 اردیبهشت ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

بازیگر سریال «بیگانه‌ای با من است» گفت: چطور می‌شود که در یک پروژه من و دیگر بازیگران جوان به یک اندازه در لوکیشن حاضر می‌شویم به یک اندازه زمان می‌بگذاریم و به همان اندازه در فیلمنامه نقش داشته باشیم اما دستمزدهایمان به شکل زیادی با هم فرق داشته باشد.

یک بازیگر تلویزیون گفت: داستان سریال تلویزیونی 15 قسمتی «زخم کاری» بر اساس اقتباسی از اثر محمود حسینی‌زاد است که توسط محمد حسین مهدویان ساختاری فیلمنامه‌ای پیدا کرده است و هم اکنون در حال تولید است.

ویژه برنامه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با نام «خیابان پاستور» هر شب حوالی ساعت 21:00 با اجرای محمد سلوکی از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

محمدگلریز برای دریافت دوز اول واکسن کرونا در مرکز بهداشت شمال تهران حاضر شد و هنگام تزریق واکسن کرونا لحظان خوبی را برای کادر بهداشت شمال تهران رقم زد.

یک نویسنده کتاب گفت: شهید سید محمدصادق دشتی یک جهادگر و از شهیدان فرهنگی بود که برای رشد تفکر انقلابی در میان مردم به ویژه جوانان تلاش کرد تا نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کند و به ثمر برساند.

در آیین اختتامیه جایزه پژوهش سال سینمایی بزرگداشت «دکتر احمد الستی» پژوهشگر، مترجم و استاد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری هفدهمین طرح فصلی کتاب در بهار امسال خبر داد.

رمان بدون مرز با محوریت شخصیت شهید مصطفی چمران توسط انتشارات کتابستان معرفت و آژانس ادبی شیراز منتشر شد.

جدول شماره 249 مدرسه تلویزیونی ایران در روز چهارشنبه 29 اردیبهشت اعلام شد.

بازیگر فیلم‌های «کم کلید اما رشته ای بلند»، «بچه قلب شکسته»، «نیمه شب اجرا» و «بهشت می تواند صبر کند» بازی کرد.

نویسنده کتاب «بر بلندای حلب» گفت: من معتقدم بعد از تمام شدن قرنطینه‌های کرونا هر کس نتوانسته باشد مهارت خاصی مثل آموختن زبان جدید و یا مطالعه کتاب‌های متعددی در زمان‌های قرنطینه داشته باشد، سرشان کلاه رفته و نتوانسته‌اند فراغت خود را به خوبی بگذراند و کسی جز خود او متهم نیست.

بازیگر سریال «شهرزاد» گفت: با توجه به بحران کرونا و حجم تولیدات زمانبندی کردن برای پخش آثار سخت شده و مشخص نیست که این مجموعه زمانی قرار است روی آنتن برود.