جمعه 7 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیرو‌های مسلح از پشت صحنه سریال «جشن سربرون» بازدید و به لزوم تولید آثار تاریخی تاکید کرد.

مدرس حوزه علمیه گفت: بقای نهضت حسینی زینبی است یعنی متمم و مکمل نهضت در قیام عاشورا حضرت زینب (س) است. اگر ایشان نبودند خبری از اسلام نبود.

مراسم رونمایی یادمان شهید مدافع ولایت و امنیت، محمدحسین حدادیان با حضور پدر و مادر شهید برگزار گردید.

فیلم سینمایی «هشتصد» به کارگردانی گوآن هو اکران بین المللی خود را همزمان با بازگشایی سینما‌های چین آغاز کرده و توانسته تا کنون به فروش مثال زدنی 450 میلیون دلار دست پیدا کند، این فیلم با این مبلغ به عنوان پرفروشترین فیلم سال 2020 در جهان شناخته شده است.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: تلاقی جمعه‌های انتظار و اربعین بهانه‌ای برای توجه به اهداف و آرمان‌های همچنین سخنان «امام زمان (عج)» خواهد بود اربعین ایستگاه ترسیم مسیر ظهور است، اربعین نماد ارزشمند برای معرفی ظهور است.

«ابراهیم ایرج زاد» کارگردان جوان سینما بعد از فیلم موفق «تابستان داغ» امسال با فیلمی جدید راهی چرخه اکران خواهد شد، فیلم سینمایی «عنکبوت» دیروز توانست پروانه نمایش دریافت کند و انتظار می رود این فیلم پاییز امسال اکران شود.

کتاب «قصه کربلا» ماجرای کربلا بیشتر به یک قصه شبیه است. قصه ای که واقعی ست اما باور کردنی نیست و ای کاش این فقط این یک قصه بود. این مجموعه سعی خواهد داشت روایتی ساده، صریح و کامل از این ماجرا داشته باشد.

سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال بعد از تعطیلات دهه ماه محرم بار دیگر سینماها بازگشایی خواهند شد، سینمایی که ماه‌های نگران کننده‌ای را پشت سر گذاشته و امیدی به ادامه سال جاری ندارد.

تازه ترین تصاویر از مینی سریال «عمل‌زدایی» منتشر شد، این سریال با بازی «نیکول کیدمن» به زودی پخش خود را آغاز خواهد کرد، این اثر توسط کمپانی «اچ بی او» پخش خواهد شد، اثری که شاید بتواند موفقیت های قبلی کیدمن را برای وی تکرار کند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در پیامی درگذشت پدر احمدبابایی، شاعر برجسته آیینی کشور را تسلیت گفت.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

دهمین روز از مهرماه 99 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به انتشار جدول فروش هفتگی سینمای کشور اشاره کرد.

«پشت در‌های بهشت» نام رمانی است که تصویری از مردم کوفه در سال 61 هجری را نمایش می‌گذارد و توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

تئاتر و عرصه هنرهای نمایشی از ابتدای تیر ماه سال جاری و بعد از نزدیک به پنج ماه تعطیلی بار دیگر آغاز به کار کرد، هر چند بسیاری در ابتدا مخالف بازگشایی زودهنگام سالن‌های نمایش بودند اما تماشاخانه‌های تئاتر مکلف شدند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان مخاطبان باشند.

از وقایع بسیار مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اشغال لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام است؛

یک نویسنده کتاب گفت: تمام بخش‌های کتاب «کوهستان آتش» جذاب و خواندنی است، خصوصا بخش‌هایی که به ویژگی‌های ماموریت‌های اطلاعات و شناسایی رزمندگان باز می‌گردد، بیان خاطرات این افراد که چگونه در هنگام انجام عملیات شناسایی ناگهان با دشمن رودر رو می‌شوند در نوع خود خواندنی است.