سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

«زعفران»؛ برنامه صبح جمعه‌های شبکه دو به مناسبت روز ناشنوایان این هفته به صورت ویژه‌ای روانه آنتن خواهد شد.

«ام نایت شیامالان» کارگردان مطرح سینمای هالیوود بعد از نزدیک به دو سال با فیلم سینمایی «پیری» به سینما بازخواهد گشت، وی آخرین بار فیلم سینمایی «شیشه» را از محموعه‌ای سه گانه روی پرده داشت.

علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی در حکمی، سید عباس فاطمی را به عنوان رئیس ستاد انتخابات این معاونت منصوب کرد.

کارگردان فیلم «هیس دخترها فریاد نمی زنند» گفت: من سالهاست فیلمنامه ای به نام «گنجشک» را با موضوع دفاع مقدس آماده دارم، بارها و بارها برای ساخت آن اقدام کرده ام اما متاسفانه هر بار با برخورد سلیقه مسئولین فرهنگی روبرو شده و از ساخت این اثر بازمانده ام.

در اولین جلسه شورای انتشار محتوای حرفه‌ای، سه برنامه هم‌رفیق، واسخندیش و دیرین‌دیرین مجوز انتشار در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر دریافت کردند.

جدول شماره 26 مدرسه تلویزیونی ایران در روز پنجشنبه 10 مهر برای شبکه‌های آموزش، چهار و قرآن اعلام شد.

جدول فروش هفتگی سینمای ایران با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی «آقای سانسور» به کارگردانی علی جبارزاده با فروش معادل 1،185،890،543 ریال منتشر شد.

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «آخرین مرحله»، «وقتی باران ببارد»، «قناری»، «مسابقه نهایی»، «جعبه موسیقی»، «ویکتور و راز قصر کروکودیل»، «تن‌ها دلخوشی من» و «عاشقانه‌هایی بر باد» پنج‌شنبه و جمعه 10 و 11 مهر ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

کتاب «بهشت تخریب» دریچه ای به دنیای بهشت گونه تخریب‌چیان کم سن و سال باز می‌کند آنان که یکی از پر مخاطره‌ترین واحد‌های رزمی را برگزیده بودند.

سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال بعد از تعطیلات دهه ماه محرم بار دیگر سینماها بازگشایی خواهند شد، سینمایی که ماه‌های نگران کننده‌ای را پشت سر گذاشته و امیدی به ادامه سال جاری ندارد.

دبیر پیشین جشنواره فیلم فجر، با انتشار پیامی در فضای مجازی به خداحافظی از اهالی سینما و رسانه پرداخت.

مجموعه پوستر سریال ترسناک «تسخیرشدگی عمارت بلای» منتشر شد، این سریال به زودی وارد مرحله پخش می شود، فصل سوم این سریال به تازگی جدیدترین تصاویر خود را منتشر کرده است، دو فصل قبلی این سریال ژانر وحشت با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده اند.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

بخش‌هایی از خاطرات آیت‌الله خامنه‌ای از دوران دفاع مقدس در مستند «در لباس سربازی» پنج شنبه، جمعه و شنبه ساعت 20 شب از شبکه یک پخش می شود.

نهمین روز از مهرماه 99 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به ناامیدی رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران اشاره کرد.

طی حکمی از سوی رییس سازمان سینمایی، سید محمد مهدی طباطبایی نژاد به عنوان دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر منصوب شد.