سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

تئاتر و عرصه هنر‌های نمایشی از ابتدای تیر ماه سال جاری و بعد از نزدیک به پنج ماه تعطیلی بار دیگر آغاز به کار کرد، هر چند بسیاری در ابتدا مخالف بازگشایی زودهنگام سالن‌های نمایش بودند، اما تماشاخانه‌های تئاتر مکلف شدند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان مخاطبان باشند.

طی حکمی از سوی حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، سعید رجبی فروتن به عنوان معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی منصوب شد.

دهمین نشست بزرگداشت شمس و مولانا با موضوع مولانا و رنج آدمی، همزمان با روز بزرگداشت مولانا به همت موسسه سروش مولانا برگزار شد.

محمدحسین مهدویان، رضا میرکریمی، محسن قرایی، اصغر فرهادی، آرش انیسی، مهدی جعفری، نیما جاویدی و... از جمله کارگردانان سرشناسی هستند که هم اکنون پیش تولید و یا تولید آثار سینمایی خود را آغاز کرده اند.

«سربند‌های یامهدی» از انتشارات کتاب جمکران و به قلم کوثر شریف نسب با موضوع توسل مبارزین و شهدا به «امام زمان (عج)» در آستانه چاپ است.

در آخرین جلسه شورای پروانه ساخت سینمایی فیلم «با هم بریم بهشت» و «یقه سفید ها» مجوز ساخت گرفتند.

حجت الاسلام رهبر عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان ماحصل نزدیک به 40 سال شرح نهج البلاغه برای جوانان را بصورت کتابی 5 جلدی در حال تدوین دارد که اولین جلد آن در آستانه ورود به بازار کتاب است.

دیوارنگاره میدان «ولیعصر (عج)» شب گذشته به مضمون برسان سلام ما را توسط خانه‌طراحان‌انقلاب‌اسلامی و سازمان هنری رسانه‌ای اوج رونمایی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه دو حوزه مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه و هنر است، به نظر می‌رسد این دو حوزه می‌توانند جایگاهی مهم در تحریف‌زدایی و پیشگیری از تحریف داشته باشند.

اگر در شهر (ب) قصد زندگی به مدت حدود ده سال یا بیشتر دارید، این شهر وطن شما محسوب می‌شود و در صورتی که معلوم نیست چه مدت سکونت خواهید داشت یا می‌دانید کمتر از ده سال سکونت خواهید داشت، وطن شما محسوب نمی‌شود.

بازیگر فیلم «میهمان مامان» گفت: وضعیت دستمزد برای بازیگران تئاتر همواره وضعیتی ناگوار بوده است و این مورد به وجود بیماری کرونا ربطی ندارد، بازیگران تئاتر هیچوقت دستمزد بالایی نداشته اند که حالا به فرض مثال با آمدن بیماری کرونا آن دستمزد به خطر افتاده باشد.

کتاب «سر بر خاک دهکده» روایتی از پیاده روی اربعین که به قلم فائضه غفار حداد نوشته شده و در انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

فیلم سینمایی «جهش یافتگان تازه» تازه‌ترین نسخه سینمایی فیلم مطرح مردان ایکس پس از سه هفته اکران به فروشی معادل 1.2 میلیون دلار در مجموع رسید و در رتبه دوم جدول فروش سینمای هالیوود موسوم به باکس آفیس ایستاد.

جدول شماره 25 مدرسه تلویزیونی ایران در روز چهارشنبه 9مهر برای شبکه‌های آموزش، چهار و قرآن اعلام شد.

بازیگر سریال «قهوه تلخ» گفت: از زمان بازی در سریال «شب‌های برره» تا به امروز من هنوز یک میلیون تومان از پروژه طلب دارم، شاید آن یک میلیون تومان امروز صد میلیون ارزش داشته باشد اما هنوز هیچ مبلغی داده نشده و قرار هم نیست که پرداخت شود. علاوه بر آن پروژه طلب زیادی از هم سریال «قهوه تلخ» دارم که آن هم پرداخت نشده است.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان کشور گفت: برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی تنها و در خوش‌بینانه‌ترین شرایط تنها 10 الی 15 درصد سود را برای هر ناشر با خود به همراه دارد و نمی‌تواند تمام ضرر را جبران کند. برگزاری نمایشگاه مجازی تنها یک مسکن برای حوزه نشر است و می‌تواند مشکلات را بسیار سطحی بر طرف کند.