سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

کتاب «شکار مرغابی ها» که به قلم مصیب معصومیان از خاطرات فرماندهان گردان صاحب الزمان لشکر 25 کربلا سردار غلامعلی نژاداکبر به رشته تحریر در آمده است.

سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال بعد از تعطیلات دهه ماه محرم بار دیگر سینما‌ها بازگشایی خواهند شد، سینمایی که ماه‌های نگران کننده‌ای را پشت سر گذاشته و امیدی به ادامه سال جاری ندارد.

کمپانی نتفیلکس ساعاتی پیش تاریخ رسمی پخش فصل دوم سریال محبوب «ویچر» را منتشر کرد، این کمپانی اعلام کرد که تولید اثر تا پایان سال در انگلستان ادامه خواهد داشت، ویچر سپتامبر سال 2021 پخش خواهد شد.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

دفتر حقوقی بنیاد بهره‌وری موقوفات به منظور رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی طی مراسمی در معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی افتتاح شد.

میزان حمایت سازمان سینمایی از سینماها و شرکت های پخش اکران مرداد و شهریور منتشر شد.

هشتمین روز از مهرماه 99 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به فرارسیدن روز بزرگداشت مولانا یکی از شاعران برتر کلاسیک کشور اشاره کرد.

کتاب «به مجنون گفتم زنده بمان» روایتی از شهید مهدی باکری از سری کتاب های «از چشم ها 2» است که به قلم فرهاد خضری نوشته شده و در انتشارات روایت فتح منتشر شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «اقتدار 40» در جمع خبرنگاران گفت: بنیاد فارابی، مجموعه سینمای مستند و «جشنواره حقیقت» مجموعه‌های مستند خوب کوتاهی را با موضوع دفاع مقدس درحال تولید دارند که تا پایان سال در جشنواره‌های مختلف حقیقت، کوتاه و فجر نمایش داده خواهد شد. به همین منظور می‌توان گفت اتفاقات خوبی را در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در حوزه‌های فرهنگی خواهیم داشت...

تهیه کننده سریال «شهید باکری» گفت: در حال حاضر به جز هادی حجازی فر هنوز هیچ بازیگری به صورت قطعی برای حضور در سریال «شهید باکری» انتخاب نشده و اگر بازیگری برای نقشی قطعی شود بدون شک از طریق روابط عمومی سیمافیلم و یا سریال اطلاع رسانی خواهد شد.

دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران اعضای شورای علمی این دوره جشنواره را معرفی کرد.

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، درس خارج فقه آیت الله ری شهری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آستان مقدس «حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)» برگزار می شود.

کتاب «بچه‌های آسمان»؛ راهکار‌های تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی بر اساس هندسه فکری امام خامنه‌ای توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد

در نشست رییس شورای سیاست گذاری سلامت صداوسیما با انجمن و تشکل‌های معلولان و ناشنوایان و سازمان بهزیستی بر لزوم تعامل بیشتر انجمن‌ها و سازمان‌های مرتبط برای مناسب سازی برنامه‌ها و توجه به مشکلات معلولان و ناشنوایان تاکید شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درگذشت آیت‌الله سید محمد حسین میرسجادی از اساتید بزرگ حوزه علمیه را تسلیت گفت.

تئاتر و عرصه هنر‌های نمایشی از ابتدای تیر ماه سال جاری و بعد از نزدیک به پنج ماه تعطیلی بار دیگر آغاز به کار کرد، هر چند بسیاری در ابتدا مخالف بازگشایی زودهنگام سالن‌های نمایش بودند، اما تماشاخانه‌های تئاتر مکلف شدند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان مخاطبان باشند.