سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

ظهر امروز در هتل پارسیان آزادی تهران مراسم تجلیل از هنرمندان فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی برگزار شد، این فیلم به تازگی در جشنواره فیلم ونیز جایزه فانوس جادویی در بخش جنبی و جایزه ویژه بهترین استعداد بازیگری نوظهور را به دست آورد.

اسامی فیلم‌های پذیرفته شده در بخش «کروناروایت» سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد.

یک نویسنده کتاب گفت: کتاب «گلوله‌های داغ» بیانگر نگاه عمیق مردم عراق به زائران «سیدالشهدا (ع)» بوده و اخلاصی که در برابر میهمانان نشان می‌دهند را روایت می‌کند، از سوی دیگر «گلوله‌های داغ» اتحاد امت اسلام در برابر دشمنان را نیز بیان می‌کند.

کتاب «بی‌تو پریشانم» به قلم و روایت «زینب پاشاپور» همسر «شهید محمد پورهنگ» به رشته تحریر در آمده است.

در آستانه سالروز تولد استاد حسین دهلوی، قطعه شور آفرین از ساخته‌های این آهنگساز فقید ضبط و اجرا می‌شود.

جیمز کامرون کارگردان مطرح سینمای هالیوود از پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «آواتار 2» خبر داد، وی همچنین اعلام کرد که تنها پنج درصد از فیلمبرداری نسخه سوم فیلم سینمایی «آواتار 3» باقی مانده است.

جدول شماره 24 مدرسه تلویزیونی ایران در روز سه شنبه 8مهر برای شبکه‌های آموزش، چهار و قرآن اعلام شد.

بازیگر سریال «مختارنامه» گفت: مگر می شود که افخمی اثری را بسازد و آن اثر بد از کار در بیاید، وی به شدت کارگردان دقیق، با نبوغ و منظمی است، بر تمامی بخش های کار مسلط است و مطمئنم که رعد و برق هم اثری با کیفیت خواهد شد.

سینمای کشور بعد از شیوع بیماری کرونا روزهای تیره‌ای را پشت سر گذاشته است، سینمایی که بعد از ماه‌های طولانی تعطیلات به امید بازگشایی مانده بود اما بعد از بازگشایی با فروش بسیار اندکی در اکران تابستان روبرو شد.

دبیر هجدهمین دوره جشنواره «قلم زرین» گفت: به گواه سخنان بر جای مانده از مولانا و تاکیدات بزرگان هم دوره وی می‌توان به طور قطع اعلام کرد که مولانا نابغه‌ای در قرن خود و تمام دوران‌ها بوده است، این شاعر بزرگ پارسی زبان به تمام علوم زمان خود احاطه داشته است.

کتاب «بهشت تخریب» خاطرات مرتضی نادر‌محمدی، معاون گردان تخریب، لشکر 32 انصارالحسین، مشهور به معبرگشای پابرهنه اثر نویسنده کتاب وقتی مهتاب گم شد به قلم حمید حسام و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال بعد از تعطیلات دهه ماه محرم بار دیگر سینما‌ها بازگشایی خواهند شد، سینمایی که ماه‌های نگران کننده‌ای را پشت سر گذاشته و امیدی به ادامه سال جاری ندارد.

«تام هالند» بازیگر مطرح مجموعه فیلم های مرد عنکبوتی در فیلم سینمایی «چری» به کارگردانی برادران روسو به ایفای نقش خواهد پرداخت.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

هفتمین روز از مهرماه 99 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گلایه بازیگر تلویزیون نسبت عدم پرداخت دستمزدش از سوی تهیه کننده یک سریال تلویزیونی اشاره کرد.

نشست رسانه‌ای ششمین جشنواره هنر مقاومت باحضور دبیرکل و دبیر اجرایی این جشنواره برگزارشد.