یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

جدول شماره 23 مدرسه تلویزیونی ایران در روز دوشنبه هفتم مهر برای شبکه‌های آموزش، چهار و قرآن اعلام شد.

کارگردان فیلم «شیر کوهستان» گفت: طی ماه های گذشته به کمک بسیج رسانه تعداد زیادی مصاحبه با نزدیکان و دوستان شهید پورجعفری ترتیب دادیم که به شدت به قوام بخشیدن فیلم «مثل برادر» کمک کرد، به امید خدا دهم مهر ماه فیلمبرداری «مثل برادر» آغاز خواهد شد.

«فارس باقری» و «امیر نوروزی» در کنار هادی حجازی فر به تازگی نگارش نهایی فیلمنامه سریال «شهید باکری» را به اتمام رسانده اند، باقری طی سال‌های گذشته در عرصه تدریس و تولید تئاتر فعالیت داشته و امیر نوروزی نیز در آثار موفقی همچون نمایش «لانچر 5» به ایفای نقش پرداخته است.

«مقتل مظلوم» تالیف مرتضی وافی و ترجمه و تصحیح علی عباس آبادی با طرح جلدی از اثر استاد حسن روح الامین در 248 صفحه و قطع رقعی، از سوی انتشارات کتاب جمکران در دست علاقه‌مندان منابع اصیل فرهنگ عاشورا قرار گرفته است.

سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال بعد از تعطیلات دهه ماه محرم بار دیگر سینما‌ها بازگشایی خواهند شد، سینمایی که ماه‌های نگران کننده‌ای را پشت سر گذاشته و امیدی به ادامه سال جاری ندارد.

نخستین قسمت از سریال تلویزیونی «سومین روز» با بازی «جود لاو» بازیگر مطرح سینمای جهان توانست با استقبال بالای مخاطبان و همچنین امتیاز 8.7 از 10 روبرو شود، اتفاقی که می‌تواند بعد از سریال محبوب «پاپ جدید» موفقیتی تازه را برای این بازیگر به همراه داشته باشد.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

ششمین روز از مهرماه 99 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به ادامه انتقاد هنرمندان نسبت به سینمای دفاع مقدس اشاره کرد.

تئاتر و عرصه هنر‌های نمایشی از ابتدای تیر ماه سال جاری و بعد از نزدیک به پنج ماه تعطیلی بار دیگر آغاز به کار کرد، هر چند بسیاری در ابتدا مخالف بازگشایی زودهنگام سالن‌های نمایش بودند، اما تماشاخانه‌های تئاتر مکلف شدند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان مخاطبان باشند.

دبیر شورای صنفی نمایش گفت: فیلم سینمایی «سراسر شب» به کارگردانی فرزاد موتمن و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی از چهارشنبه 23 مهرماه در گروه سینمایی ماندانا اکران خواهد شد.

کتاب «خداحافظ سالار» خاطرات پروانه چراغ نوروزی همسر سرلشکر پاسدار شهید حسین همدانی به قلم حمید حسام است که توسط نشر 27بعثت چاپ و منتشر شده است.

حسن ریاحی به پیشنهاد رییس شورا و تأیید شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر و با حکم معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر این دوره جشنواره منصوب شد.

بازیگر سریال «مختارنامه» گفت: به تازگی پیشنهاد بازی در دو اثر را داشتم اما یکی از آنها را به دلیل طولانی بودن مسافت و شیوع موج سوم کرونا و دیگری را به دلیل کیفیت اثر نپذیرفتم، در کل کرونا تعداد تولیدات را کاهش داده و به همین دلیل اکثریت بازیگران هم کم کار شده اند.

برنامه «حس مشترک» یکشنبه 6 مهر حوالی ساعت 23:30 میزبان مهران رجبی از بازیگران تلویزیون کشورمان می‌شود.

چهل تیکه امروز یکشنبه میزبان رسول توکلی بازیگر و فیلم‌نامه نویس سینما و تلویزیون و دوشنبه 7 مهر میزبان زهرا سعیدی است که بیشتر به خاطر بازی در سریال مریم مقدس شناخته شده است.

زندگی‌نامه سردار شهید حسین پورجعفری توسط سازمان بسیج رسانه جلوی دوربین می‌رود.