یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

پنجمین روز از مهرماه 99 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به تشریح فعالیت‌های معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران کرونا اشاره کرد.

ترجمه فارسی رمان «روزگار سخت» جدیدترین رمان ماریو بارگاس یوسا با ترجمه مهدی سرایی توسط نشر نیماژ منتشر شد.

تئاتر و عرصه هنر‌های نمایشی از ابتدای تیر ماه سال جاری و بعد از نزدیک به پنج ماه تعطیلی بار دیگر آغاز به کار کرد، هر چند بسیاری در ابتدا مخالف بازگشایی زودهنگام سالن‌های نمایش بودند، اما تماشاخانه‌های تئاتر مکلف شدند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان مخاطبان باشند.

«تو زودتر بکش»؛ روایت نیرو‌های عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل از 60 سال ترور‌های موساد، از ترور مبارزین فلسطینی تا ترور عماد مغنیه و دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران به قلم نویسنده اسرائیلی و ترجمه وحید خضاب توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با صدور پیامی در گذشت بانو بهشتی عضو هیئت امنا و استاد فقه و اصول جامعه الزهرا علیهاالسلام را تسلیت گفت.

در نشستی که به‌منظور آسیب‌شناسی عکاسی جنگ در باغ‌موزه دفاع مقدس و با حضور 2 تن از عکاسان برجسته 8 سال جنگ تحمیلی برگزار شد، بر لزوم راه‌اندازی موزه عکس دفاع مقدس تاکید شد.

بازیگر فیلم «بوی پیراهن یوسف» گفت: من در فیلم «بوی پیراهن یوسف» پدر یک شهید بودن را باور کرده بودم و به همین دلیل با تمام وجودم «دایی غفور» را بازی کردم، اگر امروز سینمای دفاع مقدس خالی از قهرمان شده آن است که بازیگران نقشی که بازی می کنند را باور ندارند.

فراخوان بخش رادیوتئاتر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در دو بخش «اصلی» و «ویژه» منتشر شد.

با کمک مردم گوسفندانی برای قربانی خریداری شد؛ آیا می‌توان بعضی از اعضای آن‌ها مثل کله و پاچه و جگر را به هر دلیلی با اجازه صاحبان پول فروخت و تبدیل به گوشت نمود اشکالی ندارد.

«آلدیس هاج» بازیگر مطرح سینمای هالیوود که آخرین بار در فیلم سینمایی «جک ریچر» در کنار تام کروز به ایفای نقش پرداخته بود، در پروژه تازه کمپانی دی سی کامیکس به ایفای نقش خواهد پرداخت.

به مناسبت هفته دفاع مقدس رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به برنامه «نگاه یک» می‌آید.

سازمان سینمایی و بانک ملی ایران در جهت گسترش و ارتقای همکاری فی مابین از طریق ارائه خدمات بانکی و تامین نیاز‌های تسهیلاتی طرح توسعه‌ای سینمایی کشور و تمرکز منابع و فعالیت‌های بانکی سازمان نزد بانک با رعایت ضوابط و مقررات نظام پولی و بانکی کشور و سیاست‌های اعتباری بانک تفاهم نامه‌ای منعقد کردند.

مسئول اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران گفت: حرکت دسته‌های عزاداران تهرانی در روز اربعین با توجه به تاکید وزارت بهداشت مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت عزاداران حسینی ممنوع است.

چاپ نودم رمان «رویای نیمه شب» اثر مظفر سالاری از سوی نشر کتابستان معرفت روانه کتابفروشی‌ها شد.

فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا از جمله آثار موفق سینمای دفاع مقدس طی سال‌های گذشته بوده است، فیلمی که توانست در زمان اکران خود با اقبال مخاطبان سینما روبرو شود.

مجموعه مستند «کلاشینکف‌های آمریکایی» از فردا 6 مهر از شبکه یک پخش می‌شود.