جمعه 28 اردیبهشت 1403

نتانیاهو مانع سفر وزیر جنگ خود به واشنگتن شد

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
نتانیاهو مانع سفر وزیر جنگ خود به واشنگتن شد

کانال 12 عبری گفت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سفر وزیر جنگ خود به آمریکا برای حضور در جلسات امنیتی جلوگیری کرد.

به گزارش ایسنا، کانال 12 تلویزیون عبری گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی تنش با یوآو گالانت، وزیر جنگ خود و نیز تمایل به سفر به واشنگتن پیش از وزرای دولتش از سفر وزیر جنگ به آمریکا برای برگزاری جلسات امنیتی ممانعت کرد.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی این خبر را تکذیب و اعلام کرد که این خبر صحت ندارد و هماهنگی کاملی میان نتانیاهو و گالانت وجود دارد.

شایان ذکر است که نتانیاهو با وجود گذشت 4 ماه از تشکیل دولت، همچنان منتظر دعوت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای ورود به کاخ سفید است.

به نوشته روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت، بایدن در اواخر ماه مارس در بیانیه‌ای به خبرنگاران گفت: به این زودی‌ها از نتانیاهو (برای سفر به واشنگتن) دعوت نخواهم کرد» و «اسرائیل نمی‌تواند به این مسیر ادامه دهد».

در آن زمان، رئیس جمهور آمریکا نیز مخالفت خود را با طرح دولت تل‌آویو برای "اصلاح قوه قضاییه" اعلام کرد که علیرغم اعتراضات بی‌سابقه در اراضی اشغالی برای تصویب آن تلاش می‌کند.

رسانه های اسرائیلی به نقل از منابع آمریکایی نگرانی آنها را نسبت به برکناری وزیر جنگ توسط نتانیاهو ابراز کرده بودند که به گفته برخی منابع، وی تحت فشارهای داخلی مردمی و فشارهای آمریکا از آن عدول کرد.

اما جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، دوشنبه گذشته گفت که رئیس جمهور جو بایدن به زودی از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به واشنگتن دعوت خواهد کرد.

وی در واکنش به اظهارات کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سفرش به اراضی اشغالی این سخنان را مطرح کرد که گفته بود که اگر رئیس جمهور نتانیاهو را به کاخ سفید دعوت نکند، او را به کنگره دعوت خواهد کرد.

کربی گفت، بایدن نتانیاهو را به زودی به کاخ سفید دعوت خواهد کرد اما موعد آن هنوز معلوم نیست.

معمولاً رؤسای جمهور آمریکا به سرعت از نخست وزیران اسرائیلی پس از تشکیل دولت خود برای بازدید از کاخ سفید دعوت به عمل می آورند.

تماشاخانه

وضعیت خطرناک سقف بازار میدان نقش‌جهان / یکبار نزدیک بود سر گردشگران روسی بریزد! (فیلم)

فیلم: بازگشت صندلی‌های عتیقه برای تاج گذاری در بریتانیا

فیلم های دیگر docReady(function () { if (window.innerWidth کانال عصر ایران در تلگرام
نتانیاهو مانع سفر وزیر جنگ خود به واشنگتن شد 2
نتانیاهو مانع سفر وزیر جنگ خود به واشنگتن شد 3
نتانیاهو مانع سفر وزیر جنگ خود به واشنگتن شد 4