سه‌شنبه 10 مهر 1403

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری آغاز شد

تهران - ایرنا - نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و متهمان دیگر این پرونده، صبح امروز (یکشنبه) به ریاست قاضی بابایی در شعبه 5 دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد.

به گزارش روز یکشنبه مرکز رسانه قوه قضاییه، در نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و متهمان دیگر این پرونده، نماینده دادستان، به قرائت کیفرخواست می‌پردازد.

مشروح جلسه متعاقبا منتشر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، یکی از مطالبات مهمی که در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته بود، لزوم مبارزه با فساد درون قوه قضاییه بود. در همین راستا این موضوع در دوران تحول جدی تر از پیش پیگیری شد. سخنگوی قوه قضاییه 25 تیر سال گذشته در نشست خبری بازداشت علی اکبر طبری را تایید کرد و گفت: این فرد که قبلا در حوزه ریاست، معاونت یکی از بخش‌ها بوده، تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای تشکیل شده و در این ارتباط فرد مذکور و برخی افراد دیگر بازداشت شدند و آنچه الان در پرونده مطرح است ناظر به ارتباطات ناصواب و خلاف موازین قضایی با برخی از اصحاب پرونده و همچنین توصیه و اعمال نفوذ در برخی، دستگاه قضایی است.

براساس اعلام سخنگوی قوه قضائیه، در این پرونده سه قاضی بازداشت شده اند و افراد دیگری که حدود 17 نفر هستند هم از حوزه‌های مختلف در این مورد دستگیر شدند و اکثر آنها در بازداشت به سر می برند.

آنگونه که سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری 29 بهمن ماه اعلام کرده بود، قرار بود دادگاه رسیدگی به اتهامات طبری در روزهای اول اسفند پس از صدور کیفرخواست، برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری برخی جلسات در دادگاه ها این پرونده به تعویق افتاده است.

همچنین سخنگوی قوه قضائیه 19 فروردین سال جاری در پاسخ به سوالی در نشست خبری درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده طبری گفت: پرونده این فرد به دادگاه رفته است و تشریفات برگزاری دادگاه در حال انجام است؛ پیش بینی می کنیم اولین جلسات رسیدگی به این پرونده در اردیبهشت امسال برگزار شود اما اینطور نشد و اسماعیلی در نشست خبری 30 اردیبهشت ماه درباره برگزاری دادگاه طبری گفت: در آخرین روزی که وکلای پرونده باید نظر می‌دادند و در پایان مهلت نقایص پرونده را اعلام می‌کردند، به جای این‌که بگویند پرونده نقص دارد یا نه؛ هر دو وکیل اعلام استعفا کردند و دادگاه برگزار نشد.

*س_برچسب‌ها_س*