پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

نخستین مرکز نوآوری تخصصی در حوزه ارتقا و صادرات محصولات کشاورزی کشور افتتاح شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نخستین مرکز نوآوری تخصصی در حوزه ارتقا و صادرات محصولات کشاورزی کشور افتتاح شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز نوآوری‌های صادرات محصولات کشاورزی شمالغرب کشور (آپیک) به عنوان نخستین مرکز نوآوری تخصصی در حوزه ارتقا و صادرات محصولات کشاورزی با حمایت معاونت علمی و به همت پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌غرب کشور راه اندازی شده که تلاش می‌کند ضمن توسعه فعالیت‌های اقتصادی در بخش کشاورزی باعث پیوند بخش علمی و فناوری به حوزه کشاورزی شود. مرکز نوآوری آپیک...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز نوآوری‌های صادرات محصولات کشاورزی شمالغرب کشور (آپیک) به عنوان نخستین مرکز نوآوری تخصصی در حوزه ارتقا و صادرات محصولات کشاورزی با حمایت معاونت علمی و به همت پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌غرب کشور راه اندازی شده که تلاش می‌کند ضمن توسعه فعالیت‌های اقتصادی در بخش کشاورزی باعث پیوند بخش علمی و فناوری به حوزه کشاورزی شود.

مرکز نوآوری آپیک با برگزاری رویداد‌های تخصصی و استقرار شرکت‌های دانش بنیان، در تامین و تکامل زنجیره غذایی نقش آفرینی می‌کند. این مرکز نوآوری با برگزاری این رویداد‌ها ضمن کمک به استارتاپ‌ها و برگزاری رویداد‌های عملی، زمینه را برای رشد آن‌ها و تبدیل به شرکت‌های دانش بنیان فراهم می‌کند.

آپیک از ایده‌های نوآورانه و فناورانه در تمامی موضوعات غذا و کشاورزی از جمله برداشت، بسته بندی، بازاریابی و فروش محصولات حمایت می‌کند. هسته‌های نوآور که در این مرکز استقرار پیدا کنند، از حمایت‌های پارک علم و فناوری استان زنجان در پایانه صادراتی بهره مند می‌شوند. این مرکز نوآوری تا کنون سه رویداد تخصصی را در حوزه محلی گیلاس، منطقه‌ای زردآلو و ملی زیتون برگزار کرده است که هدف از برگزاری این رویدادها، نزدیک کردن نتایج تحقیقات دانشگاهی به بازار و اقتصاد و همچنین اشاعه نوآوری در حوزه کشاورزی با ایجاد ارتباط میان کشاورزان، شرکت‌های دارای نیاز و صاحبان ایده دانش آموختگان دانشگاهی و شرکت‌های فناور برای پاسخ به نیاز‌های آنان است. مرکز نواوری آپیک علاوه بر برگزاری سه رویداد یادشده، سه رویداد استارتاپ ویکند برگزار کرده است که خروجی آن، پنج شرکت مستقر و هشت هسته فناور بود. این مرکز نوآوری، علاوه بر ساختمان ستادی، فروشگاه عرضه محصولات، استخر‌های شیلات، کارگاه صنایع غذایی و آزمایشگاه دارد که جمعا مساحتی حدود 2800 مترمربع دارند. این مرکز از امکان استقرار تا 20 واحد فناور برخوردار است که در فاز اول 9 مجموعه و در فاز بعدی، 11 مجموعه فناور جدید مستقر خواهند شد.