پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

نقشه شوم اورشلیم پست برای تحریک قومیت‌های ایرانی

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
نقشه شوم اورشلیم پست برای تحریک قومیت‌های ایرانی

رسانه اورشلیم‌پست در گزارشی که اخیراً منتشر کرده، با طرح این سؤال که سرنگونی جمهوری اسلامی چگونه محقق می‌شود، پاسخ داده است: براندازی در ایران با تحریک قومیت‌های ایرانی امکان‌پذیر است. رسانه اورشلیم‌پست در گزارشی که اخیراً منتشر کرده، با طرح این سؤال که سرنگونی جمهوری اسلامی چگونه محقق می‌شود، پاسخ داده است: براندازی در ایران با تحریک قومیت‌های ایرانی امکان‌پذیر است. به گزارش عرشه آنلاین،...

رسانه اورشلیم‌پست در گزارشی که اخیراً منتشر کرده، با طرح این سؤال که سرنگونی جمهوری اسلامی چگونه محقق می‌شود، پاسخ داده است: براندازی در ایران با تحریک قومیت‌های ایرانی امکان‌پذیر است.

به گزارش عرشه آنلاین، کشورهای کم‌شماری در دنیا وجود دارند که همچون ایران، دربرگیرنده قومیت‌های مختلفی از مردم باشند. قومیت‌هایی که باوجود تفاوت در گویش‌ها یا تنوع رسوم فرهنگی، زیر پرچم واحد تحت عنوان «ایران» در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. با این حال، دشمنان تنوع قومیتی در ایران از جمله دولت انگلیس، به دنبال تحریک عصبیت‌ها و بحران‌زایی ذیل تجزیه کشور و تضعیف ایران قوی بوده‌اند. امریکا، کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی نیز با علم به این موضوع، به دنبال فعال کردن گسل‌های قومیتی و مذهبی، برای پیشبرد پروژه «تجزیه‌طلبی» در ایران هستند. پروژه‌ای که در آشوب‌های سال 1401 به هدف اصلی ناامن‌سازی ایران بدل شد.

براندازی با تحریک قومیت‌ها

در تازه‌ترین مورد، یک رسانه صهیونیستی از لزوم تجزیه ایران برای پیشبرد پروژه براندازی جمهوری اسلامی سخن به میان آورده است. رسانه اورشلیم‌پست در گزارشی که اخیراً منتشر کرده، با طرح این سؤال که سرنگونی جمهوری اسلامی چگونه محقق می‌شود، پاسخ داده است: براندازی در ایران با تحریک قومیت‌های ایرانی امکان‌پذیر است. اورشلیم‌پست در ادامه گزارش خود، در اقدامی ضدایرانی، از استان آذربایجان غربی به عنوان بخشی از آذربایجان «جنوبی» یاد کرده و می‌نویسد: آذربایجان جنوبی در یک سال گذشته به دنبال استقلال از جمهوری اسلامی بوده است.

این روزنامه صهیونیستی در بخش دیگری از گزارش خود، در پیشنهادی به مقامات رژیم صهیونیستی و امریکا می‌نویسد: اگر آذربایجان جنوبی به تنهایی علیه تهران قیام کند، ضربه مهلکی به جمهوری اسلامی خواهد بود. از سوی دیگر، اگر با کردها، بلوچ‌ها، اهوازی‌ها و سایر اقلیت‌های قومی متحد شود و برای تغییر رژیم بجنگد، جمهوری اسلامی تمام می‌شود و برنامه هسته‌ای آنها به زباله‌دان تاریخ خواهد رفت. بنابراین، اگر جامعه بین‌المللی به توقف سریع برنامه هسته‌ای ایران اهمیت می‌دهد، باید هر کاری که لازم است برای حمایت از تمام اقلیت‌های قومی ایران که به دنبال جدایی از رژیم و ایجاد دولت‌های قومی مستقل در ایران کنونی هستند، انجام دهد.

شش دولت قومی به جای یک ایران قوی

اورشلیم‌پست راه فرار رژیم صهیونیستی از ضربات گروه‌های مقاومت اسلامی را نیز در فعال کردن گسل‌های قومی در ایران می‌بیند: «زمانی که این اتفاق بیفتد، تهدید حزب‌الله، حماس و ده‌ها گروه شبه نظامی طرفدار ایران در عراق، سوریه و یمن به سرعت کاهش می‌یابد و چشم‌انداز اسرائیل برای زندگی در صلح و امنیت بسیار افزایش می‌یابد.»

در پایان گزارش اورشلیم‌پست آمده است: در صورت تحقق پروژه تجزیه ایران، کشورهای مستقل قومی حاصل از تجزیه ایران، روابط نزدیک‌تری با غرب خواهند داشت. پس از فروپاشی ایران و بیرون آمدن پنج الی شش دولت قومی از ویرانه‌های آن - درست مانند آنچه در اتحاد جماهیر شوروی سابق اتفاق افتاد - تهدیدی به نام ایران وجود نخواهد داشت.

منبع: ایران هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

نقشه شوم اورشلیم پست برای تحریک قومیت‌های ایرانی 2