دوشنبه 16 مهر 1403

نمازجمعه هفتم آذرماه فقط در 8 شهرستان فارس برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نمازجمعه هفتم آذرماه فقط در 8 شهرستان فارس برگزار می‌شود

شیراز - ایرنا - مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس گفت: نماز جمعه هفتم آذرماه 99 فقط در هشت شهرستان فارس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، پنجشنبه ششم آذرماه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: نماز جمعه این هفته تنها در شهرهای زرد با رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و در شهرستان‌های قرمز و نازنجی اقامه نخواهد شد.

وی افزود: طبق اعلام ستاد استان مقابله با شیوع کرونا شهرستان ها و شهرهای زرد عبارتند از: بوانات، مزایجان، مهر، وراوی، گله دار، فراشبند، رستم، سرچهان.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس اعلام کرد: 68 شهر فارس در وضعیت قرمز یا نارنجی هستند و نماز جمعه آنها در این هفته تعطیل است.

وی از تمام نمازگزاران در شهرستان‌های مجاز درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و دستکش، به همراه داشتن مهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند، همچنین افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

ملک‌مکان اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به اعلام رسمی و کتبی دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی همچنین از سایر نهادها و اشخاص درخواست کرد، بدون اعلام کتبی و رسمی مراجع یادشده، وضعیت شهرها را تعیین نکنند تا موجب نگرانی مردم نشو؛ همچنین از برگزارکنندگان نماز جمعه خواست که این مراسم را در فضای باز برگزار کنند.

تا ظهر پنجم آذرماه 1399 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،13 هزار و 843 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 894 هزار و 385 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س*