سه‌شنبه 17 مهر 1403

نمایش آثار جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی در یزد آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نمایش آثار جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی در یزد آغاز شد

یزد - ایرنا - نمایش آثار راه یافته به جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» عصر پنجشنبه با حضور 100 نفر از هنرمندان کشور در شهر یزد آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

به گفته دبیر جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی از مجموع 116 اثر ارسالی به دبیرخانه،14 کار هنری از سوی هیات داوران انتخاب شد و برای نمایش به مرحله نهایی راه یافت که بیشترین آنها از استان های سیستان بلوچستان، تهران، آذربایجان شرقی، همدان، ایلام و یزد است.

وی افزود: در نخستین روز برگزاری این رویداد هنری، هشت اثر راه یافته به بخش مسابقه در محیط‌های اجتماعی مناطق مختلف شهر یزد به نمایش در می‌آید و مورد ارزیابی هیأت داوران قرار می‌گیرد.

محمدصادق کوچک‌زاده اظهار کرد: نمایش «من بهمنم» به کارگردانی اصغر گروسی از استان فارس و «دومینو» اثر احمد صمیمی از تهران همزمان به ترتیب از ساعت 16 در گلزار شهدای خلدبرین و میدان امیرچماق یزد اجرا می‌شود، این آثار در نوبت عصر به ترتیب در ساعت‌های 19:30 و 20 در گذر فرهنگ و هنر (کوچه مازاری ها) برای عموم علاقه‌مندان به نمایش در می آید.

رییس حوزه هنری استان یزد ادامه داد: نمایش‌های «نبش کوچه بن بست» کاری از مهدی حبیبی از همدان ساعت 16:30 در فرهنگ‌سرای بانو واقع در منطقه حسن‌آباد و «واقعا کسی خوابش می‌بره؟» به کارگردانی مریم نیک‌آیین از یزد از ساعت 17 در همین مکان تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

کوچک‌زاده افزود: در ادامه اجراهای روز اول نمایش‌های «بی سر و زمین» کاری از بهناز زحمتکش از یزد ساعت 19:30 در خیابان مسجد جامع، «25 متر آرزو» به کارگردانی سیدپویا امامی از اصفهان ساعت 19:30در پارک آزادگان و سپس از ساعت 20 نیز نمایش «قاصد» کاری از مارال ایزدبخش از بوشهر در همین مکان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای نمایش «چندخان» به کارگردانی مهسا دهقانی از یزد از ساعت 20 در خیابان مسجد جامع پایان بخش اجراهای روز نخست است.

کوچک زاده هدف از برگزاری جشنواره یادشده را ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، تحکیم و پاسداشت کانون خانه، خانواده و ایجاد فضای شاد و بانشاط در جامعه بیان کرد و گفت: موضوع جشنواره شامل آب، سبک زندگی، آسیب های اجتماعی، نمایش های آیینی و ایرانی، شهدای دفاع مقدس و کروناست.

جشنواره یادشده به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، حوزه هنری و دیگر دستگاه های فرهنگی یزد برگزار می شود.

*س_برچسب‌ها_س*