چهارشنبه 11 مهر 1403

نماینده بوشهر: مجلس یازدهم آغازگر تحول اساسی برای حل مشکلات مردم است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده بوشهر: مجلس یازدهم آغازگر تحول اساسی برای حل مشکلات مردم است

گناوه - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم مجلس یازدهم همانگونه که در ابتدا عمل گرا شروع کرده، آغازگر تحولات اساسی در همه نقاط کشور برای حل مشکلات مردم باشد.

عبدالکریم جمیری جمعه شب در دیدار با امام جمعه گناوه افزود: خدمت به مردم اولویت کاری برای ما نمایندگان است و مسئولان نیز در هر جایگاهی با نگاه خدمت به مردم مورد حمایت خواهند بود.

وی اظهار داشت: با تمرکز روی اولویت‌ها و استفاده از همه توانمندی‌های محلی و همراهی مردم و مسئولان باید در راستای حل مشکلات منطقه گام برداشت.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: شناسایی و دسته بندی اولویت‌ها با همفکری و همراهی امام جمعه و دستگاه‌های اجرایی و جلسات با مسئولان و مردم در دستور کار است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین هدف مسئولان، کار برای مردم و گره گشایی از مشکلات برای رضایتمندی آنان است.

امام جمعه گناوه گفت: رئیس و نمایندگان مجلس یازدهم از روز اول بنا را بر گره گشایی از مشکلات مردم گذاشته‌اند و امیدواریم تلاش‌های خوبی انجام شود.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود:: خدمتگزاری و حل مشکلات مردم و توجه به محرومان از مهمترین موارد در ابعاد مکتب امام خمینی (ره) است و آنچه امروز وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند حرکت در جهت ابعاد مکتب ایشان است.

امام جمعه گناوه به بیان مسایل و مشکلات این شهرستان اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی و اولویت اول در شهرستان معیشت و کسب و کار مردم است که از طریق دریا تامین می شود.

وی افزود: دیدگاه منفی نسبت به موضوع ملوانی و کالای همراه ملوان در سطح کلان کشور باید برداشته شود، البته هیچکس با قاچاق کالا موافق نیست اما نباید به این بهانه کار و زندگی و معیشت مردم تعطیل شود.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه موضوع قاچاق نباید ابزاری علیه ساحل نشینان باشد، گفت: تصمیم‌هایی در سطح کشور گرفته می‌شود که همه زوایای امر را در نظر نمی‌گیرند و در این شرایط نباید با تصمیم‌های غیرکارشناسی برای مردم سختی و مشکلات بیشتر ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: باید همه مسئولان مرتبط کشوری و استانی در هفته پیش رو تمهیدات و برنامه ریزی لازم برای از سرگیری فعالیت کسب و کار ساحل نشینان بیاندیشند و در این برهه حساس برای حل مشکل معیشت مردم چاره اندیشی شود.

رکنی حسینی گفت: با شیوع ویروس کرونا بیش از 3 ماه کسب و کار و شغل تجارت و ملوانی و معیشت مردم در این دیار که به وابسته به دریا است تعطیل شده و باید مسئولان در حل این مشکل هر چه سریع‌تر گره‌گشایی کنند.

وی بیان کرد: مردم این شهرستان در آستانه نوروز که بهترین زمان برای رونق کار و کسب درآمد آنها بود به منظور حفظ سلامت هموطنان و همشهریان، مغازه‌های خود را تعطیل و در زمینه تامین بسته‌های حمایتی و اقلام بهداشتی کمک‌های بسیاری کردند.

وی افزود: در حالی که در این منطقه اشتغال موثر و پایدار دیگری وجود ندارد توجه به معیشت مردم از طریق دریا و تجارت و ملوانی لازم و ضروری است و مسئولان باید در حل مشکلات ساحل نشینان توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه گناوه گفت: نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی باید هم صدا برای رفع این مشکلات و گره گشایی از آن تلاش کنند.

وی یادآور شد: موضوع فاضلاب و لزوم تکمیل آن از اولویت‌های دیگر در شهرستان گناوه است که نیاز به اعتبار دارد و باید هر چه سریع‌تر تکمیل و مشکلات آن برطرف شود.

رکنی حسینی افزود: امیدواریم با همدلی، همفکری و کارآمدی در عرصه مدیریت و نظارت و با تعاملی که بین مسئولان شهرستان و استان وجود دارد در راستای حل مشکلات مردم گام‌های موثری برداشته شود.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد و شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.

*س_برچسب‌ها_س*