دوشنبه 16 مهر 1403

نمایندگان عرب پارلمان اسرائیل خواستار محاکمه عامل قتل جوان فلسطینی شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نمایندگان عرب پارلمان اسرائیل خواستار محاکمه عامل قتل جوان فلسطینی شدند

تهران - ایرنا - نمایندگان عرب پارلمان رژیم صهیونیستی امروز شنبه خواستار محاکمه عوامل به شهادت رساندن جوان کم‌توان ذهنی فلسطینی شدند.

«ایمن عواده» رئیس فهرست مشترک چهار حزب عربی در پارلمان اسرائیل در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: خانواده این جوان شهید فرزند خود را در فاجعه وحشتناک دیگری در قدس شرقی از دست دادند.

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح شنبه «ایاد الحلاق» جوان فلسطینی کم‌توان ذهنی را در منطقه «باب الاسباط» واقع در بخش قدیمی قدس اشغالی هدف تیراندازی قرار داده و به شهادت رساندند.

این نماینده عرب، خواستار مقابله با تلاش مقامات اسرائیل برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت شد و بر ضرورت محاکمه و زندانی شدن نظامیان اسرائیلی عامل این قتل تاکید کرد.

عواده همچنین تاکید کرد که عدالت تنها زمانی محقق خواهد شد که خانواده الحلاق و سایر مردم فلسطین طعم آزادی و استقلال را بچشند.

«عایده توما سلیمان» نماینده زن عرب در پارلمان اسرائیل نیز در صفحه شخصی‌اش در توییتر نوشت: کشتن الحلاق نتیجه تهدید «امیر اوحانا» وزیر امنیت داخلی جدید اسرائیل است که هشدار داده هرکس به پلیس این رژیم حمله کند، خونش ریخته می‌شود.

«احمد الطیبی» از دیگر اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی این حادثه را جنایتی خطرناک توصیف کرد.

وی همچنین اقدام نظامیان اسرائیلی در تفتیش خانه این جوان فلسطینی بعد از کشتن وی را محکوم کرد.

طبق اعلام رسانه‌های عربی، پس از تیراندازی نظامیان اسرائیلی به الحلاق، این جوان فلسطینی بر اثر شدت خونریزی و جراحات وارده به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی ضمن اعتراف به تیراندازی به سمت این جوان کم‌توان ذهنی، اعلام کرده که در نهایت مشخص شده که این جوان فلسطینی هیچ سلاحی همراه خود نداشته است.

*س_برچسب‌ها_س*