چهارشنبه 18 مهر 1403

نهال‌های کاشته شده غیرقانونی در اراضی ملی طارم قلع و قمع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نهال‌های کاشته شده غیرقانونی در اراضی ملی طارم قلع و قمع شد

زنجان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: 6 هزار و 500 اصله نهال زیتون که به صورت غیرمجاز و غیرقانونی در اراضی ملی روستای هندی‌کندی از توابع شهرستان طارم کاشته شده بود، قلع و قمع شد.

سرهنگ رضا مهدیون روز یکشنبه با بیان این مطلب به رسانه‌ها افزود: قلع و قمع این نهال‌ها منجر به آزادسازی بیش از 65 هکتار از اراضی ملی روستای هندی‌کندی شد.

وی اظهار داشت: کارکنان اداره منابع طبیعی شهرستان طارم با همراهی یگان حفاظت اداره کل و با همکاری و حضور مستمر دادستان و فرماندهی انتظامی این شهرستان طی اقدامی ارزشمند، موفق به جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی شدند.

مهدیون خاطرنشان کرد: نامگذاری سال جاری به عنوان "جهش تولید" توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، شرایطی ایجاد می‌کند که تمام دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌ریزی لازم و همسو در تحقق این امر مهم را معمول دارند.

وی ادامه داد: از طرفی وجود افراد سودجو و فرصت‌طلب همواره موجب تهدید عرصه‌های منابع طبیعی در قالب عناوین مختلفی از قبیل شخم، تخریب، تصرف، آتش‌سوزی و چرای دام می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: برنامه‌ریزی لازم در راستای حفاظت از عرصه‌ها برای کمک به رونق تولید، بیش از پیش ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: شهرستان طارم، قطب تولید زیتون در کشور بوده و یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با هرگونه کاشت‌های غیرمجاز، مقابله کرده و تیغ قانون همواره بر گلوی متخلفان زده می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*