یک‌شنبه 17 تیر 1403

نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس کشور و تداوم ایستادگی و مقاومت ملی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس کشور و تداوم ایستادگی و مقاومت ملی

استان ها - ایرنا - مراسم آیین نواختن زنگ استکبارستیزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز امروز چهارشنبه در مدارس سراسر کشور نواخته شد که در این مراسم ها شعار محوری مراسم 13 آبان امسال که "ایستادگی و مقاومت ملی ملت ایران رمز افول سلطه استکباری آمریکا" است، مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش گروه اخبار استان ها، این مراسم ها با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با حضور جمعی از مسئولان، مدیران مدارس و دانش آموزان برگزار شد.

هدف از نواخته شدن این زنگ در مدارس آشنایی دانش آموزان با اهمیت روز13 آبان، مفهوم استکبار، دلیل مبارزه با استکبار و نقش بصیرت و هوشیاری در جلوگیری از اقدامات مستکبرانه و نه گفتن به تحریم های ظالمانه آمریکا از نگاه نسل چهارمی های انقلاب اسلامی است.

امسال به دلیل تقارن 13 آبان با روز پنجشنبه و تعطیلی مدارس، زنگ استکبارستیزی چهارشنبه 12 آبان نواخته شد.

هشتم آبان 1359 همزمان با سالروز شهادت حسین فهمیده نوجوان 13 ساله، روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی نام گذاری شده است. این نوجوان 13 ساله در جنگ تحمیلی با شجاعت بسیار نارنجک به کمر بست و زیر تانک دشمن رفت و با گذشتن از جان خود، پیروزی و حماسه آفرید.

مراسم ویژه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تهران مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا ساعت 10 صبح پنجشنبه (13 آبان) با سخنرانی سردار سرلشگر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می شود. در سایر استان ها نیز برگزاری تجمع هایی به مناسبت 13 آبان ماه برنامه ریزی شده است.

رشت/ زنگ استکبار ستیزی به مناسبت فرارسیدن 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز همزمان با سراسر کشور با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان و مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور امروز در گیلان نواخته شد.

با نواخته شدن زنگ استکبار ستیزی در واحدهای آموزشی بازگشایی شده گیلان، دانش‌آموزان یاد و خاطره شهدا به ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید را گرامی داشتند و مربیان پرورشی با حضور در جمع دانش‌آموزان در رابطه با رویدادهای مهم 13 آبان سخنرانی کردند.

دانش آموزان شرکت کننده در این مراسم شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر دادند.

کرج / زنگ ملی استکبار ستیزی به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 13 آبان و هفته بسیج دانش آموزی نیز روز چهارشنبه در مدارس حضوری و بستر شبکه شاد استان البرز با شعار «ایستادگی و مقاومت ملی ملت ایران رمز افول سلطه استکباری» نواخته شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این مراسم گفت: 13 آبان یکی از روزهای مهم در تاریخ معاصر ایران است که هر ساله دانش آموزان البرزی همانند سایر دانش آموزان کشور با امام راحل (ره)، شهدا و ولایت تجدید میثاق می کنند.

خرم‌آباد/ آیین نواختن زنگ استکبار ستیزی در دبیرستان دخترانه هیات امنایی فرهنگیان خرم آباد با حضور مسوولان استانی برگزار و از طریق شبکه "شاد" نیز برای دانش آموزان حاضر در کلاس های برخط پوشش داده شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد سخنران این مراسم بود و دانش آموزان شرکت کننده در این آیین ضمن سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسراییل"، یاد و خاطره شهدا به ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید را گرامی داشتند.

بوشهر/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر روز چهارشنبه در آیین نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدرسه دخترانه نجابت بوشهر گفت: استکبار ستیزی عین عقلانیت، لازمه عزت و مقدمه پیشرفت و سعادت است.

حجت الاسلام یوسف جمالی افزود: آمریکا رژیم استکباری، جنگ افروز، تروریست پرور، مداخله گر، فاسد و انحصار طلب است و استکبار نیز جامع همه این زشتی‌ها، بدی‌ها و شیطنت‌ها است که ستیزه‌گری و مقابله با آن عین عقلانیت است.

سنندج/ در آستانه فرا رسیدن 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، زنگ استکبار ستیزی در مدارس استان کردستان طنین انداز شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان در آیین نمادین زنگ استکبار ستیزی با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی، کادر آموزشی و تعداد محدودی از دانش‌آموزان در دبیرستان دخترانه شهیده ژیلا مقبل سنندج گفت: یوم الله (13 آبان) یادآور سه حادثه بزرگ است که هرکدام نقش موثری در پیشبرد نهضت امام خمینی (ره) داشته است.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات افزود: این رویدادها فرصت مناسبی برای انتقال آموزه‌ها به نسل جوان و نوجوان است تا بدانند که ما چه عقبه ای را پشت سر گذاشته ایم که به امروز و این درجه از عزت و سربلندی برسیم.

این خبر در حال تکمیل است.

*س_برچسب‌ها_س*
نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس کشور و تداوم ایستادگی و مقاومت ملی 2
نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس کشور و تداوم ایستادگی و مقاومت ملی 3