شنبه 1 اردیبهشت 1403

نواختن "لیان" برای شهدای غواص / ما هرگز غرق نمی‌شویم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نواختن "لیان" برای شهدای غواص / ما هرگز غرق نمی‌شویم

گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان پس از دو سال در اولین اجرا از مجموعه اجراهای تابستانه خود در روز سه شنبه، چهارم مردادماه در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان سابقه‌ای 29 ساله در اجراهای ملی و بین المللی را در کارنامه خود دارد. اجراهای مردادماه این گروه با استقبال مخاطبان مواجه شد. این گروه شب گذشته نخستین شبِ اجراهایش را به صحنه برد.

سرپرست گروه لیان در ابتدای برنامه با نگاه به افسانه های بوشهر و تاثیر موسیقی آفریقا بر موسیقی این بندر جنوبی از نواهای چندهزار ساله زادگاهش گفت. محسن شریفیان از «بوشهری» صحبت کرد که از افسانه‌ها و قصه‌ها، از شور شرجی و شبنم و تش باد می‌آید و این بار مخاطبانش را سوار بر لنج خیال به جایی فراتر از بوشهر در دور دست ها تا ملیبار و زنگبار برد.

در این اجرا، «یامال» که نی مه‌ای درباره دریانوردان خلیج فارس است به یاد غواصانی که با دستان بسته شهید شده بودند، نواخته شد که با تشویق و ابراز علاقمندی از سوی مخاطبان همراه گشت.

شریفیان در توضیح این قطعه به مخاطبانش گفت: «ما هرگز غرق نمیشویم! یادمان باشد خیلی‌ها با دستان بسته برای دفاع از این آب‌ها غرق شدند و خیلی دلم می‌خواهد این قطعه را به تمام آدم‌هایی که حافظ آب‌های خلیج فارس و حافظ کشور بودند تقدیم کنم و قدردانشان باشم.»

شریفیان همچنین در حاشیه این کنسرت در خواستی را نیز از مسئولین وزارت ارشاد که در سالن بودند داشت.

این موزیسین و پژوهشگر موسیقی نواحی ایران خواستار تغییر قیمت‌های سالن در تهران برای هنرمندان موسیقی نواحی شد. او از هزینه‌های سرسام آور حمل و نقل و اقامت اعضای گروه در تهران گفت و خواستار حمایت مدیران فرهنگی از موسیقی نواحی و اقوام ایرانی و تخصیص قیمت‌های متفاوت سالن برای این قبیل اجراها شد.

در این اجرا آکا صفوی، مرتضی پالیزدان، محمود بردک نیا، حمید اکبری، حسین کاوه خو، حمزه مقدم و فرزاد خسرو مقدم، این پژوهشگر و نوازنده بوشهری را همراهی کردند.

کنسرت‌های گروه لیان به همت شرکت کامیاب بهاران و تهیه کنندگی علی حق شناس برگزار می‌شود. با توجه به اقبال عمومی و استقبال شایسته توجه مخاطبان موسیقی نواحی از اجراهای این گروه، کنسرت‌های محسن شریفیان در فصل های آینده و در تهران و شهرهای دیگر نیز تکرار خواهد شد.

استقبال مردمی از کنسرت فرمان فتحعلیان / نمایندگان مجلس به تماشای راه عشق نشستند علی منتظری کنسرتش را برگزار کرد حواشی کنسرت خواننده پاپ در زاهدان بررسی می‌شود حمله مغول به ایران در سعدآباد روایت می‌شود / کنسرت نمایش سی‌صد به روایت عکس حادثه تلخ در کنسرت خواننده پاپ / کارگردان از هوش رفت و سالن آمبولانس نداشت کنسرتی که بلیت‌هایش سر از بازار سیاه درآورد / بلیت 900هزارتومانی اجرای همایون شجریان جمع‌آوری رقم قابل توجه در گلریزان کنسرت محمد معتمدی عکس‌نوشت‌های کنسرت رضا صادقی / از احترام به آبادان تا کُری‌خوانی‌های قرمز و آبی سایت بلیت فروشی کنسرت همایون شجریان از دسترس خارج شد کنسرت شجریان در تالار وزارت کشور برگزار می‌شود