یک‌شنبه 8 مهر 1403

نگاه ویژه سازمان بهره‌وری آسیا به ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نگاه ویژه سازمان بهره‌وری آسیا به ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه

تهران - ایرنا - سازمان بهره‌وری آسیا از نگاه ویژه این سازمان به ایران با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا خبر داد و ارائه راه‌حل‌های جدید را رویکرد آن سازمان اعلام کرد.

شصت و دومین نشست شورای حکام (GBM) سازمان بهره‌وری آسیایی (APO) با حضور مقامات عالی سازمان‌های بهره وری 20 کشور عضو APO و مشاوران آنها بصورت مجازی برگزار شد. «فاطمه پهلوانی» رییس APO در ایران و رییس سازمان ملی بهره‌وری به عنوان نماینده کشورمان در این نشست شرکت کرد.

رییس سازمان بهره‌وری در این جلسه خطاب به کشورهای عضو و دبیرکل آن سازمان، تایید برخی طرح‌های ارائه شده توسط دبیرخانه را مشروط به ارائه راه حل‌های جدید دبیرخانه در حل مشکلات تحمیل شده به ایران بواسطه تحریم‌های ظالمانه و یک طرفه آمریکا دانست.

دبیرکل سازمان بهره‌وری آسیا نیز در پاسخ، نگاه ویژه آن سازمان به مسائل و مشکلات ایران و همکاری جهت ارائه راه حلهای جدید را رویکرد آن سازمان اعلام کرد.

در این نشست گزارش سالیانه دبیرکل و گزارشات مالی سال 2019 میلادی آن سازمان بررسی و حسابرسی برنامه‌های دو سال آتی با تایید تمامی کشورهای عضو تعیین شد.

همچنین برنامه‌های دو سالیانه 2021 و 2022 بررسی و تایید شد. مبالغ جدید حق عضویت کشورها متاثر از حق عضویت کشور ترکیه به عنوان عضو جدید، طرح‌های مربوط به نحوه استفاده از مازاد بودجه APO نیز در این نشست بررسی شد.

پیش از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا، این اجلاس عالی APO سالانه در یکی از کشورهای عضو بصورت حضوری برگزار می‌شد.

*س_برچسب‌ها_س*