یک‌شنبه 15 مهر 1403

هشدار اردوغان به غرب درباره حمایت از اسرائیل

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
هشدار اردوغان به غرب درباره حمایت از اسرائیل

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی در یک گردهمایی حزب حاکم ترکیه در شهر استانبول تاکید کرد: کشورهای غربی به دلیل گناه خود از بابت واقعه هولوکاست دارند اقدامات اسرائیل را نادیده می‌گیرند.

رئیس جمهور ترکیه از کشورهای غربی به دلیل نادیده گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت‌هایشان از این رژیم انتقاد کرده و از آنها خواست که دست از این حمایت‌ها بردارند.

اردوغان از این کشورها که حمایت بی‌قید و شرط از رژیم صهیونیستی به عمل می‌آورند خواست «منطقی عمل کرده و تسهیل اقدامات آن را متوقف کنند.»

اردوغان در ادامه این سخنرانی خود هشدار داد: «در غیر این صورت آتش بر افروخته شده از سوی اسرائیل تشنه به خون نه فقط این منطقه و مردم ساکن آن را بلکه خود شما را نیز خواهد سوزاند.»

اردوغان در ادامه سخنرانی خود تاکید کرد: اسرائیل به بهانه درگیری‌هایش با کشورهای منطقه تلاش می‌کند به سیاست‌ها و اشغالگری خود مشروعیت ببخشد.

خبر مرتبط اردوغان: بعید نیست که اسرائیل به ترکیه هم حمله کند

رئیس جمهور ترکیه گفت: اگر سکوت در قبال حملات اسرائیل به غزه و لبنان ادامه یابد، هیچ بعید نیست که به ترکیه هم حمله کند.

اردوغان، رژیم صهیونیستی را متهم کرد به اینکه درگیری‌های منطقه‌ای را بهانه قرار داده تا به توجیه تشدید «اشغالگری و گسترش خود» بپردازد.

او در این سخنرانی با اشاره به برنامه‌هایی که کشورهای امپریالیست در خاتمه جنگ جهانی اول با هدف ترسیم مرزهای غرب آسیا ریختند، گفت: «همچون ابتدای قرن گذشته اکنون نیز شاهد به اجرا در آمدن طرح دسیسه آمیزی به منظور ترسیم مرزها در منطقه ما با خون هستیم.»

به گفته اردوغان، رژیم صهیونیستی درگیری‌های خود با حماس، حزب‌الله، یمن، سوریه و ایران را «صرفا به عنوان یک بهانه» دستاویز توجیه سیاست‌های جنایتکارانه خود قرار می‌دهد. او بیان کرد: «اسرائیل هر روز توجیهات جدیدی دست و پا کرده تا به اشغالگری و سیاست‌های تجاوزگرانه خود مشروعیت ببخشد.»

خبر مرتبط واکنش اردوغان به شهادت سید حسن نصرالله / تلاش اسرائیل برای گسترش سیاست دیوانگی

رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد، لبنان و ملت این کشور به هدف جدید سیاست نسل‌کشی رژیم صهیونیستی بدل شده‌اند.

اردوغان در ادامه این سخنرانی با برجسته ساختن مقاومت فلسطینی‌ها در برابر رژیم صهیونیستی و رفتارهای جنایتکارانه آن از زمان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته تا کنون خاطرنشان کرد که این رژیم با هیچ حجمی از جنایت و وحشی‌گری نخواهد توانست مقاومت مردم غزه را در هم بشکند.

وی افزود: «برادران ما در غزه به رغم تمامی سختی‌ها 364 روز است که قهرمانانه مقابل اشغالگران صهیونیست مقاومت کرده‌اند.»

اردوغان با تاکید بر موضع ترکیه در قبال مساله فلسطین گفت آنکارا به پشتیبانی خود از غزه با تمامی ابزارهای ممکن ادامه خواهد داد.

او گفت: «ما امروز با قاطعیت همان موضعی را که در روز اول اتخاذ کردیم داریم. ما امروز از همان ارزشهایی که از روز اول از آنها دفاع کرده‌ایم دفاع می‌کنیم. ما بی تردید همان صحبت‌هایی را که به مردم خود در داخل می‌گوییم در پشت تریبون سازمان ملل هم می‌گوییم.»

رئیس جمهور ترکیه در ادامه این سخنرانی گفت، کشورش تنها کشوری است که دست به اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل زده است.

او همچنین از جهان اسلام خواست با اتخاذ تدابیر اقتصادی و بازرگانی جلوی تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی را بگیرد و عنوان کرد: «این چیزی بیش از یک انتخاب و یک الزام است.»

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

هشدار اردوغان به غرب درباره حمایت از اسرائیل 2
هشدار اردوغان به غرب درباره حمایت از اسرائیل 3